Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Nån har snott svärmors bil. en XC70 -06 med 300 mil på mätaren, varit in i ett låst villagarage, hittat nyckeln och tagit bilen..

Nu är det jag som skaffar mig vapenlicens :roll:

/L
Senast redigerad av 1 Loner, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av AndreasC
usch då...sånt får en att bli riktigt förbannad. Blev av med en cykel för snart 5 år sedan och fick samma känsla ! :evil:
Användarvisningsbild
av Loner
Brainded skrev:xc90? xc70?
hade hon nycklarna i garaget? :???:
/Anders
XC70, ja tyvärr hade svärfar glömt nyckeln i garaget (ej i bilen)

/L
av Burken
Måste väl gå som inbrott ifall garaget sitter ihop med huset?..

villainbrott och stulit nyckeln
går de inte på bilförsäkringen blir de väl hemförsäkring?
Användarvisningsbild
av Loner
Försäkringsfrågan är nog det lättaste att lösa, värre med obehaget att nån varit in och stulit bilen, bilen var dessutom utrustad med hundbur, då hon har två golden retrivrar som hon åker till skogs med var och varannan dag.

/L
av NCR
Loner skrev:Försäkringsfrågan är nog det lättaste att lösa, värre med obehaget att nån varit in och stulit bilen, bilen var dessutom utrustad med hundbur, då hon har två golden retrivrar som hon åker till skogs med var och varannan dag.

/L
Ajaj, eftersom nycklen blev stulen lär försäkringsbolaget hävda "oaktsamhet" så det är inte alls säkert att de får ut ett dugg på försäkringen. :(

Vi får dock hoppas annorlunda så klart!
Användarvisningsbild
av Loner
NCR skrev: Ajaj, eftersom nycklen blev stulen lär försäkringsbolaget hävda "oaktsamhet" så det är inte alls säkert att de får ut ett dugg på försäkringen. :(
Worst-Case enligt Volvia blir 10% i självrisk :roll:

/L
Användarvisningsbild
av A80TD
Loner skrev:
NCR skrev: Ajaj, eftersom nycklen blev stulen lär försäkringsbolaget hävda "oaktsamhet" så det är inte alls säkert att de får ut ett dugg på försäkringen. :(
Worst-Case enligt Volvia blir 10% i självrisk :roll:

/L
Det blir ju ändå ett ganska saftigt belopp :(
Hoppar att tjuven åker fast och att bilen är OK.
Användarvisningsbild
av C.W.
f.n att folk inte kan lära sig skilja på mitt och ditt...
Förutom allt strul runt omkring med att ringa försäkring, polis och allt fix så är det ju en känlsa av att blivit kränkt när någon klampar in och stjäl (och förstör).
'Mental våldtäckt'
(N)

Kollade som hastigast på Hertz för en m[…]

?

Jag har en 2017 S60 med 11800 mil varav 10 000mil[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

För den som är intresserad. Jag gjorde k[…]