Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Om jag skulle köpa router hade jag undvikit D-Link, antagligen kollat in någon Netgear. Vissa håller med om det andra inte :) I mina ögon är D-Link lite väl hobby-kvalité, men det ändras ju genom åren. Modell har jag tyvärr dålig koll på.
Har en Netgear WNDR3700. Stabil och snabb. Många finesser. Största skillnaden mot min föregående router är vid internkommunikation på LAN, t.ex mappsökning och filkopiering mellan dator och NAS. Med den gamla routern fanns en "fördröjning" i utforskaren innan mappinnehåll visades. Den nuvarande routern går som en raket. Så det finns skillnader mellan routers. Jag köper ingen snikmodell mer vilket den gamla routern var.
Om jag skulle få haveri på grejerna så skulle jag utan tvekan leta nya av samma märke ZyXel, detta då jag inte upplevt en minut med strul inom lägenheten.

Router: P-320W om den nu finns på marknaden fortfarande så rekommenderas den varmhjärtat.
TP-Link är ett annat bra och billigt alternativ. Har själv kört det ett bra tag och är mycket nöjd.

Vill du ha en mer avancerad router där du kan få full kontroll, köp något från MikroTik. Dessa är dock svåra att konfigurera om man inte är insatt i hur nätverk och routrar fungerar.
cybermunk skrev:Om jag skulle få haveri på grejerna så skulle jag utan tvekan leta nya av samma märke ZyXel, detta då jag inte upplevt en minut med strul inom lägenheten.

Router: P-320W om den nu finns på marknaden fortfarande så rekommenderas den varmhjärtat.
Det var en sån jag hade;) som har fungerat förvånadsvärt bra måste jag säga

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Severin skrev:WNDR3700 ser ut att få bra kritik, hur funkar det med wifi när den har inbyggd antenn, kör du torrents? isf hur funkar det med många anslutningar?
Jag har inte provat torrents i någon större utsträckning. Min WNDR3700 hanterar på LAN 3 st 1000 Mbps switchar med totalt 17 kabelanslutna enheter (Cat 5e), varav 2 NAS, samt 4 WiFi-anslutna enheter med upp till 300 Mbps. Internet erhålls via separat ADSL-modem med 12-24 Mbps anslutning. Trafiken består av strömmande media från Internet, IP-telefoni, utväxling av (stora) filer via VPN till jobbet, LAN-trafik med mediaspelare och PC som hämtar strömmande mediadata från NAS samt DLNA-trafik mellan olika enheter. WiFi fungerar bra med routern på 2:a våningen i ena änden av huset till enheter på bottenvåningen i den andra änden med flera innerväggar samt mellanbjälklag emellan, ca 11 meter "fågelvägen". Routern har många bra funktioner bl.a. möjlighet att ansluta USB-lagringsenhet som kan delas ut på LAN samt möjlighet till gästnätverk på WLAN där behörigheter kan begränsas. WNDR3700 är inte nyast på marknaden, det finns säkert bättre. Men jag är helnöjd med min router och har inga planer på att byta. Förr eller senare kommer åskan ändå att tvinga mig byta, det var den primära orsaken till förra bytet.

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]