Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Se om du kan få låna eller hyra en demobil en vecka. För att se om du trivs med den. Det är lite mycket pengar om man inte trivs så att säga.
Användarvisningsbild
av FWH
Man får ju ett par hundra dagar med hotel och hyrbil för de pengarna...
Användarvisningsbild
av CarMan
I USA har man en annan klass på husbilarna, sånna har då jag inte sett i Europa nån gång.
http://libertycoach.com/home.asp
av Larzan
Carado är lite snikmodell.
Enkla material om man säger så.
http://www.husbilsklubben.se/forums/ kommer ge många svar.
Lastvikten ska man absolut kasta ett par ögon på. Det är lätt hänt att man kommer över totalvikten.
(Dumt att t.ex. behöva lasta ur ölen innan man kommit ifrån Rödby) ;)
Användarvisningsbild
av Brainy
Jo, jämfört med Knaus'en så ser den ju riktigt snikig ut. Jag tror dom har insett det med och sållat bort den som alternativ.

Jo jag har sagt till honom att tänka på vikten, han har ju dock fördelen att han kan köpa en som väger mer än 3,5ton. Vilket jag som tog mitt körkort efter 1/7 -96 inte får köra.

Så då vet vi ju vem som får köra medan jag sitter där bak och gör slut på ölen :mrgreen:
av Larzan
Användningssätt är ju det stora "oket".
Ska man bo längre perioder (månadsvis) Så kan det tänkas vara i minsta laget. Men med Fiamma markis så kan man ju få ett vardagsrum till utanför bilen.
Men resa runt omkring så kan jag tänka mig att det är "rätt storlek" för två personer.
Förvaringsutrymmen för kläder, mat, möbler är också viktigt.
Vinterutrustning. Allt går att sova i, dock varierar uppvärmningskostnaden. Vattenburet ger jämnare värme, truma-luftvärme snabbare värme och torrare luft.
Det var en del synpunkter. Men känn, kläm och provkör.
130 eller 160hk är annars att rekommendera. Kanske ska en och annan bergsväg klättras Om man nu inte sätter in en "fulbox", men då försvinner säker garantierna med.
Kommer inte ihåg just nu men någon utav motormodellerna samlade vatten i kamremskåpan, som frös fast vintertid med kamremsbrott som följd. Det ska finnas någon kåpa/skydd mot detta. Vevhusventilationen ska vara med värme på de nordiska modellerna.
Men som sagt, husbilsklubben, där finns massor av kunnade.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]