Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Xotica
Hejsan!

Någon av er som kan tipsa mej om en bra mekanikersats som har det mesta för de flesta hemmapularjobben?
Ringnycklar, spärrskaft etc etc
Jag hade tänkt mej i pris nivån mellan 2-3000 och hållbart bra märke såsom Kamasa tools eller liknande.

Tacksam för alla tips.

Mvh//xo
av *pettson*
Tyvärr finns det inget alls i den prisnivån som innehåller det mesta om du ska ha kamasa eller liknande. Inte ens om du dubblar summan får du det mesta.
Men sen beror det naturligtvis på vad du själv anser är det mesta..?
Senast redigerad av 1 ~Kalle~, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering
Användarvisningsbild
av CarMan
Du går in på en volvo handlare o ber dom beställa 44 121 597 Skruvmejselsats Från Bima (inehållar skruvmejslar som har genomgående melall dakt igenom hand tagat & tål att slå på hur hårt du vill.)
Sen köper du 10-125 Hylsnyckelsats, 42 delar
11-140 Blocknyckelsats, Dark Water
12-612 Torxskruvmejslar 196 mm från biltama.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Biltema har faktiskt ganska vettiga verktyg om man håller sig till dom med 10-års garanti. Satsen som Carman tipsar om verkar vettig, 3/8" är en bra storlek när man skruvar runt motorn.
Komplettera med en 10-986 så slipper du förlänga spärren med ett rör och dra sönder den. Skaften som är med i satserna är alltid så korta.
Tänger... Där skulle jag satsa på Knipex när det gäller polygriper iaf.
Sen lite torx och insex. Ska du skruva broms kommer du att behöva 7mm insex, brukar inte vara med i satserna. En 10191 på biltema blir bra.

Det är svårt att köpa allt på samma gång, och dyrt. Ta det lite eftersom, och skriv upp när du saknar nåt. Jag har 7-8 mil till Biltema, och kommer alltid på nåt på hemvägen som jag missade... :x
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]