Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Hade ni räknat med annat det är ju för sjutton politiker vi pratar om!
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag medger med glädje att mina meningsmotståndare i många frågor här gjorde ett intelligent och ansvarsfullt drag.

Men detta var väl egentligen mer en förskjutning av skatten från fordonsskatt till bränsleskatt? Missminner jag mig alldeles när jag har för mig att fordonsskatten blev billigare i samma veva?

Hursomhelst en smart ändring.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
jomen....det är ju för miljöns skull.......eller?

Har man råd med bil har man allt råd att vara "solidarisk" & betala skatt....så det så ! annars kan man ju åka kollektivt....eller ta cykeln till jobbet...... Tjohoo !!!

Klart som fan att det inte är för miljöns skull..... statskassan behöver mer intäkter att dela ut i olika typer av bidrag & då får vi bilister stå för notan.... som vanligt.
av *pettson*
V70BiFuel03 skrev:jomen....det är ju för miljöns skull.......eller?

Har man råd med bil har man allt råd att vara "solidarisk" & betala skatt....så det så ! annars kan man ju åka kollektivt....eller ta cykeln till jobbet...... Tjohoo !!!

Klart som fan att det inte är för miljöns skull..... statskassan behöver mer intäkter att dela ut i olika typer av bidrag & då får vi bilister stå för notan.... som vanligt.
Hmm nej det kan inte vara BIDRAG... dom är enormt mycket minskade. Liksom andra otäcka utgifter. Det är mer SKATTESÄNKNINGAR som du ser verkan av. Dom som alla bidrar till men få får i slutändan.
Användarvisningsbild
av Brainy
crumpets skrev: Men detta var väl egentligen mer en förskjutning av skatten från fordonsskatt till bränsleskatt? Missminner jag mig alldeles när jag har för mig att fordonsskatten blev billigare i samma veva?
Det är korrekt.
av Lövet
Räck upp en hand om du tror att dieselpriset skulle vara lägre med ett parti i regeringen som öppet deklarerat att de tycker att bensin och diesel ska kosta 25kr litern.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag räcker inte upp handen, och dessa höjningar av koldioxidskatten på diesel är indexhöjningar beslutade för länge sedan. Vad jag uppfattade sades det att "Vi höjer inga energiskatter på fordonsbränsle förutom tidigare beslutade indexhöjningar". Dessutom har de fel i artikeln, koldioxidskatten på diesel höjdes 20 öre + moms 1/1 2011. Diesel kostar nu 13:35, det är långt från 25:-. Hade de rödgröna vunnit valet hade det förutom de 20 öre + moms blivit ytterligare 29 öre + moms i höjning. 2012 hade det blivit ytterligare 20 öre + moms och de indexhöjningar som var beslutade för 2012 + moms. Så tacka gärna Alliansen för att det "bara" blev 20 öre + moms. Obsevera att detta är vad de rödgröna LOVADE att höja i den ihophafsade kompromissen till valplattform, vad som kommit därefter står skrivet i stjärnorna. Men en sak tror jag vi får vara överrens om, det hade inte blivit mindre höjningar med de rödgröna vid rodret.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]