Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Larzan
http://bilia.jetshop.se/ctek-multi-xs-4 ... n=prisjakt

Nu passade jag på att köpa den. Fanns ett behov att stötta batteriet då jag kör tydligen för korta sträckor och tar ut för mycket kräm ut batteriet med stolsvärme, spegel och bakfönstervärme, full fläkt.

Får se hur laddaren sköter sig i natt med -20c ute och halvtaskig laddning i batteriet.

Sen till sommaren kan jag ju alltid slänga in den i husvagnen. :)
Användarvisningsbild
av Ticken
Intressant! Du får återkomma med rapport!

/Ticken
Användarvisningsbild
av cybermunk
Har inte exakt samma, men nästan Ctek Zafir 45. den bygger på samma teknik och funkar klockrent, hade ett batteri som vart urplockat ur förra bilen det stod ett tag innan jag slog på laddning på det.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Köpte en st Ctek MXS 7000 på Mekonomen för ett par veckor sedan då de hade erbjudande på just denna modell. Anledningen till att jag köpte den var för att underhållsladda batteriet pga dieselvärmaren.... väldigt smidigt att sätta dit snabbkopplingen på batteriet (sitter alltid på) & bara koppla in laddaren när man kommer hem....jag gör inte detta varje dag men ett par gånger per vecka hittills.

Var på väg att inhandla på Tradera men ville inte ta chansen om det nu skulle vara så att det är Kina kopior som krängs...speciellt som det bara skiljer några hundralappar på att handla i butik.
av Larzan
Än så länge verkar det mycket lovande. :)

Avsevärt bättre drag på startmotorn.
Den ska få jobba nu under vintertiden, och kanske rädda det som räddas kan av batteriet.
av Larzan
Efter att ha använt laddaren i flera dagar och nu kört och startat sista tiden utan laddare, så märker jag tydlig skillnad i batteriets "ork" vid start. Nåt bra verkar den göra för batteriet. Absolut nöjd, trots att laddaren är på gränsen till batteriets kapasitet.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]