Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Bjoern
Har vi några lastbilschaufförer här på forumet? :) Skulle i så fall vara kul att veta vad ni kör för bilar / gods och vart i Sverige / världen ni kör? :D Själv så går jag fordon transport, sista året. På praktiken kör jag en Scania 164G 580 flisbil och då blir det ganska mycket virke till Gävle men även spån till Laxå och bark till E-tuna är ganska så vanligt. :D
Användarvisningsbild
av DogWalker
Får väl räcka upp en hand då.. :-)-)

Kör bulkbil, mesta dels bränslepellets som levereras till privatkunder och panncentraler. Men ibland blir det andra material som cement, kalk, sand, kalciumkarbid, koks, djurfoder, plast, div sädesslag.
För närvarande kör jag en utsliten Volvo, ett riktigt vrak.

:D
Användarvisningsbild
av Brainy
Bjoern skrev:Har vi några lastbilschaufförer här på forumet? :) och då blir det ganska mycket virke till Gävle
Korsnäs?
Användarvisningsbild
av bjompa
Ja kör sen 3 veckor tillbaka en årsmodell 2010 Volvo FH 460 biodiesel dragare med kapelltrailer. Kör stålrullar mellan SSAB i Borlänge till Klippcenter i Avesta.
Körde en -06a Volvo FH 480 flakbil m släp innan, då körde ja mesta skrot, legeringar till å från Avesta. de vanligaste resmålen då vart runt om i mellansverige.
Hade en "specialkörning" i somras efter nått stort bröllop i stockholm, då ja fick poliseskort genom stockholm eftersom de är lite småtrångt där inne å ja fick åka på enkelriktade gator osv. Lasten bestod av kravallstängsel.
av Bjoern
Haha låter som ett kunglig bröllop? Min farbror gifte sig samma dag som dom :lol: Får jag en beskrivning på bilen så kanske jag blinkar till med helljusen nån dag då man möter dig :wink:
Användarvisningsbild
av bjompa
Ja va ska man säga?? De är en grön bil med gul takskylt, nu finns de ett gäng som är likadana men då vet du.
Användarvisningsbild
av Guligan
Haha, ja då vet till och med jag som är Göteborg. Er*** Ex***** är ju ett åkeri med, åtminstone förr, bra rykte.
av Noodles
bjompa skrev:Ja va ska man säga?? De är en grön bil med gul takskylt, nu finns de ett gäng som är likadana men då vet du.
Var på SSAB lastar du vanligtvis? :)

Edit. Vaf_en ska man med den här spara medd. funktionen, enda forumet som har nå sånt uselt.... :-(O)
Användarvisningsbild
av bjompa
Ja va kallas de.... Lastställe 10 tror ja, ibland vid port 50
av Noodles
Vägpunkt 30? :)
(ner vid vakten, vänster över bron och sen nedanför pyjamashuset?)
Det kanske kan vara port50? Då jag själv jobbar innanför port74.
(bra koll man har)

Eller är de nåt hårt skit de du kör för klippning kanske?
(då gissar jag på ner, över bron, o sen bortåt varmvalsverket - gamla Morgan eller liknande - nå formatsträcka där).

Har sett de gröna bilarna där när man varit ute på en cykeltur, dock med 'maskintrailersläp' (eller var de nu heter på fackspråk :)) med en inpackad rulle mitt på. :)
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]