Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Min privata laptop gav upp förra veckan, har försökt få igång den igen men det verkar som att det enda som hjälper är ett mobo-byte och då kan jag lika gärna köpa mig en ny.

"Alla" tjatar på mig att jag borde köpa en Macbook pro, (webmaster känn dig träffad) och handen på hjärtat så börjar jag bli mycket nyfiken på en sådan. Arbetsdatorn är ju en PC och jag kan ju lägga in W7P även på en mac om något enstaka program inte fungerar.

Dock så tycker jag att en Macbook pro kostar lite väl mycket. Det är då denna setup jag vill ha: http://www.dustinhome.se/pd_5010443243.aspx
Men det känns som väldigt mycket pengar för en dator i dagens läge så jag tvekar.
Jag har alltid sagt att nästa gång jag byter dator så ska jag ha en thinkpad igen så jag kollar även lite på sådana. http://www.dustinhome.se/pd_5010457545.aspx denna och sätta i 4gb ram skulle eg. duga alldeles utmärkt för mig.
Jag spelar aldrig spel utan det är mest spela musik, se på film och "surfa". Så jag behöver inte en värre dator än så. Men det känns lite väl att köpa en med exakt samma prestanda (samma prolle) som i den 3 år gamla hp'n som nu gett upp även om hp'n kostade mer än dubbelt så mycket när jag köpte den.
Den största nackdelen som jag ser det med thinkpaden är att den saknar s/pdif ut...

Vad säger ni? Borde jag sluta snåla och testa på mac fast jag nästan aldrig har använt en sådan tidigare?
Eller ska jag slå till på den där thinkpaden eller en annan?
Eller kanske något helt annat märke?

Hjäääääälp ?:-/

/Anders
Är du van och inbiten på PC så anser i alla fall jag att du bör fortsätta, men det e jag. Men varför inte se om någon i bekanskapen har en "äppeldator" och fråga om du får nyttja den under en stund.
Jag var van med Dos 6.2 och windows 3.11 med, ändå så bytte jag till Windows 95 och nu senast till Win 7. (Eller diverse linuxinstallationer för den delen)

Är väl ett lite större steg mellan windows xp och mac, men tveksamt om det är så mycket större steg än när man bytte upp sig till win 95 första gången.
En stor del av suget till en mac beror nog på att jag just vill testa något nytt. Största frågan är om det är värt prisskillnaden.

Kikade lite mer på applestore och en macbook pro 2.4ghz (istället för 2.66ghz som på den ovan) är 3000kr billigare, en sådan borde räcka utmärkt :???:

/Anders
Pc and Mac share most of there hardware.However there is (one) BIG difference between these two computers.THE NAME.If you want a normal working computer for a good every day life you choose a Pc and if you want to pay some thousand extra just for fun and feel like the perfect neighbourhood nerd you get a Mac.
Mac är oerhört överprissatta för prestandan man får. Att köra mac är typ som att köra en audi, du kör en folka men betalar för en merca.

IBM är bra grejer, HP likaså. Står du ut med thinkpadens ålderdomliga design är de nog likvärdiga. Har förvisso jobbat på både HP och IBM så jag kanske är lite partisk :roll: Men jämför man de burkarna med min rackliga zepto var de gudomliga. Bra kvalitet och kändes robusta.
Ska du köpa laptop så är det en Asus du ska titta efter.. HP och alla dessa budget-märken är inget att ha, inte deras support heller.

Asus levererar kvalité, prestanda, bra prissättning och deras support är fantastisk. Dessutom vinner Asus priser tipp som tätt för bästa hårdvara :)
Vem sa nåt om Acer? Tror bestämt att opA skrev Asus. :P
Syrran var i samma sits för ett drygt år sen. Hennes Lenovo började kännas trött. Hon slog till på en MacBook Pro. Byggde ihop den på deras hemsida. Fick en iPod gratis också vill jag minnas. (Mot en extrapeng kunde man få en iPhone.) Hon är hur nöjd som hellst. Har inte ångrat sig en sekund att hon "bytte sida".

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]