Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

För några veckor sedan väjade jag ofrivilligt för ett rådjur vilket resulterade i att V70´n åkte av vägen på höger sida, "smekte" en bergvägg... & studsade upp på vägen igen & flög in i skogen på andra sidan (rådjuret klarade sig bra & är säkert tacksamt).

Hur som helst... Volvon löstes in & jag kom i morse hem från Tyskland med en Volkswagen Multivan tdi -06. Anledningen till mitt val att inte köpa Volvo igen var att vi behöver mer utrymme än vad V70´n erbjuder.

Nåväl.... inget som säger att det inte blir en återgång till Volvo i framtiden men just nu passar det bättre med en Multivan (2 st stora hundar).

Hoppas att det är ok att fortsätta posta inlägg här på Jagrullar även om man inte har en Volvo :wink:
Marbas skrev:Hur gick det med bergväggen? :lol:
He he... de är lite hårda de där bergväggarna....
Glad att jag satt i en V70 & inte en Fiat punto... samt att varken fru eller hundar var med när det hände. Förutom lite öm i bröstkorgen ett par dagar efteråt så klarade jag mig utan några som helst skador.
Känns inte som ett bra alternativ att välja bergväggen före rådjuret.
Men reptilhjärnans impulser är svåra att styra.

Självklart ska du fortsätta skriva på Forumet.
Rookkeer skrev:vi har ju SAAB fantaster här som skriver så då är det nog inga problem för dig.
En tysk kommer alltid vara mer bil än en saab så skriv på bara.
Fast en multivan är väl mer lastcontainer på hjul än bil....

;)

Nu när vi nämner det tycker jag egentligen det är lite fånigt att volvo inte alls har något i det segmentet när jag tänker efter.
Hoppas du blir nöjd med nya kärran :) Och att den är lite roligare än min gamla LT31. I 110 skakade den så mycket att man satt med isande dödsångest :lol:
crumpets skrev:Fast en multivan är väl mer lastcontainer på hjul än bil....

;)

Nu när vi nämner det tycker jag egentligen det är lite fånigt att volvo inte alls har något i det segmentet när jag tänker efter.
Hoppas du blir nöjd med nya kärran :) Och att den är lite roligare än min gamla LT31. I 110 skakade den så mycket att man satt med isande dödsångest :lol:
Vafan?!?! "lastcontainer" :shock: :x :x :wink:
He he..man skulle kanske kunna tro det ... men, jag skulle vilja påstå att den (speciellt då karossen från -04 & framåt) är riktigt trevlig att köra... Multivanarna (lite beroende på utrustningspaket osv) har ofta det mesta man vill ha... (oxå ett skäl att åka till Tyskland då det där finns ett stort utbud på rikligt utrustade Multivanar då utbudet i Sverige är synnerligen magert).

En ny Multivan där det inte snålats med utrustning får så dyr prislapp att de flesta som skulle ha nytta av ett sådant här fordon (speciellt barnfamiljer) inte har råd... det blir mao till att köpa en begagnad.

Ex, den jag nu kom hem med har bla : Stora diesel motorn på 174hk, parkerings sensorer fram & bak, separata klima/ac zoner fram & bak, integrerad navi, avbländbar backspegel, infällbara sidospeglar, cruise control, multi funktions ratt, diesel driven värmare med fjärr som värmer upp både motorn & kupén, avtagbar dragkrok.
Kupén är isolerad/klädd på ett bättre sätt än Caravelle/Transporter.
På kvällen/natten känns det som man sitter i en cockpit då instrumenten lyser rött & mätartavlorna blåa.... rätt så coolt.

Då jag jämför den gamla diesel Caravelle från -97 som jag fortfarande tills vidare har kvar så känns verkligen Caravellen som en mindre lastbil... medans Multivanen känns som en större bil.

Jag börjar så smått förstå B.A Baracus ( i tv-serien A-Team) förhållning till sin älskade van :) :)

Men, det är klart.... det går inte att jämföra med en V70 (oavsett motor alternativ)... de spelar i olika serier så att säga. Jag håller med om att det skulle vara trevligt om Volvo kunde erbjuda något för de som behöver mer plats.

Synd att man inte är ekonomiskt oberoende.... skulle i så fall vilja ha både V70 & Multivan :D ... märkte en praktisk sak i Tyskland förra veckan.... trånga/låga parkeringshus är tydligen inte gjorda för Multivanar (mycket mycket nära att skrapa upp bilen jag precis köpt :shock:) ... då skulle det passat bättre med en V70 som har normala mått :) .

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]