Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Jag har lurkat på detta forum en tid och för ett tag sedan registrerade jag mig. Nu har jag vart här några månader och kan tyvärr konstatera att det är en otroligt dålig stämning här. Jag känner inte alls igen detta från de andra forumen jag frekventerar, både bland de som handlar om bilar och de som handlar om annat. Saker och ting som man bara skrattar bort på andra forum tas på högsta allvar här och man kan ge sig fan på att en och annan världsmästare skall skriva en på näsan. Om de inte håller med så låter de en veta det på otrevligaste tänkbara vis. Folk väljer att missförstå de enklaste ting och så fort möjlighet ges och tolkar dem på det vis som ställer författaren i så dålig dager som möjligt. Det är spännande med personer som har djup kunskap och är diskussionslystna, det är bland annat detta som gör ett forum levande och intressant, men många påfallande många här är direkt otrevliga och oförskämda. För att säga det rent ut; det är ett jävla revirpissande här. Om ni inte förstår vad jag menar så kommer ni att märka det i svaren i just denna tråd.
Användarvisningsbild
av erikn
Jo, men det finns även en hel del som balanserar lite åt andra hållet vilket gör så att det blir liiite trevligt i alla fall. Men jag förstår precis vad du menar.
Användarvisningsbild
av vetten
Jag tycker att stämningen här bara blivit bättre under dom år jag varit med :D Men det är klart att ibland kan det bli nån som surnar till i onödan :-(O)
Men en sak är säker och det är att man får MYCKET hjälp här och oftast av mycket bra kvallite :-)-)
Användarvisningsbild
av nolimits
Det är ju oftast som så att det somliga aldrig skulle sagt till varandra vid ett möte utanför nätet vräker de ur sig vid möten på detta nät utan minsta tanke på vad de egentligen orsakar.Modigt, knappast.En form av annonym feghet utan ansvar, definitivt.Ibland får jag en känsla av att allt detta speglar av hur dåligt många egentligen mår i samhället där man på många forum ser personliga uppträdanden som kan tolkas som svar från forumets egenutnämnda kung med fullständiga rättigheter att pissa på andra.Inte alltid men som sagt var ibland.Men att missuppfatta och feltolka saker på forum är även det ibland alltför lätt. F.U. :D
av Cicaro
Tyvärr ett vanligt fenomen på många bilrelaterade forum. Pratar på ett par hififorum och där är surkarten väldigt få men känner igen mycket av det du skriver både härifrån och på andra ställen.

Sen hoppas jag att du, liksom jag, tycker att de människor som faktiskt inte pissar ner andras åsikter och ändå kan ventilera sin åsikt och hjälpa till med sin kunskap väger upp de surkart du pratar om...

Men ja, om folk kunde lära sig att istället för att bittert säga fel fel fel och racka ner på andra bara säga, så har inte jag lärt mig och berätta vad de har för kunskap och åsikt och lämna åt andra att värdera vad de tycker så vore det trevligare stämning...

Samtidigt måste jag hålla med vetten! Det har blivit mycket bättre senaste åren så det går åt rätt håll tycker jag =)
Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev:Jag har lurkat på detta forum en tid och för ett tag sedan registrerade jag mig. Nu har jag vart här några månader och kan tyvärr konstatera att det är en otroligt dålig stämning här. Jag känner inte alls igen detta från de andra forumen jag frekventerar, både bland de som handlar om bilar och de som handlar om annat. Saker och ting som man bara skrattar bort på andra forum tas på högsta allvar här och man kan ge sig fan på att en och annan världsmästare skall skriva en på näsan. Om de inte håller med så låter de en veta det på otrevligaste tänkbara vis. Folk väljer att missförstå de enklaste ting och så fort möjlighet ges och tolkar dem på det vis som ställer författaren i så dålig dager som möjligt. Det är spännande med personer som har djup kunskap och är diskussionslystna, det är bland annat detta som gör ett forum levande och intressant, men många påfallande många här är direkt otrevliga och oförskämda. För att säga det rent ut; det är ett jävla revirpissande här. Om ni inte förstår vad jag menar så kommer ni att märka det i svaren i just denna tråd.
Jag håller med dig. Det är en sak som jag har märkt. Och det är tydligen några som tydligen är dyslektiker som skriver här. Det finns de som tydligen tror att dyslektiker är mindre vetande för att de har svårt att skriva, och sablar ner personen. Det tycker jag är oerhört stötande.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jo stämningen är inte så bra. för nått år sedan var det ännu värre, o då valde jag att lämna forumet i över ett år (kom sedan tillbaka efter lite påtryckningar)
men dat kanska är dags att sluta helt?
Användarvisningsbild
av Brainy
Det är tråkigt att höra att ni tycker att stämningen är dålig. Jag är tyvärr också beredd att hålla med om en del av argumenten.

Tyvärr har forumet växt väldigt mycket senaste året och vi har kanske inte riktigt hunnit med i modereringstakten och diskuterar frekvent om vi ska ta in fler moderatorer och i sådana fall vilka.

Det var inte många år sedan jag läste precis varenda tråd som postades på forumet, nu har jag inte en chans att hinna med det längre.
Men ni känner väl till rapporteraknappen? Tryck där om ni tycker att ett inlägg strider mot forumsreglerna så ser vi det snabbare än om det inte rapporteras.

Hälsningar
Anders
Användarvisningsbild
av webmaster
Det är självklart mycket tråkigt att stämningen inte upplevs vara vad den borde...jag är tacksam att detta lyfts till ytan så att vi kan försöka vidta åtgärder för att göra allt vi kan för att förbättra stämningen - istället för att det "gnabbas bakom kulisserna"...

Som Brainy skriver har vi haft en stor tillväxt senaste tiden, vilket givetvis är jättekul - men tyvärr innebär det också att risken för att få in några få som mer eller mindre går in för att skapa en otrevlig stämning eller agera "besserwissers" ökar. Sådana personer klarar vi oss utan och kan de inte agera med sunt förnuft och följa våra - enligt mig - få och enkla regler så måste vi agera...

I ett forum av vår kategori och storlek har vi alla varierande kunskap och erfarenhet - det är viktigt att ha i bakhuvudet och att ha förståelse för. För mig är det oförståeligt - och fullständigt oacceptabelt - att klanka ner på någon som har mindre kunskap än sig själv. Det är ju liksom hela idén med ett forum - att hjälpa varandra och dra nytta av varandras kunskap och erfarenheter!

Tacksam om ni rapporterar inlägg som ni tycker strider mot våra regler då vi i moderator/adminteamet tyvärr inte har möjlighet att hinna med att läsa allt som skrivs. Som första steg kommer vi försöka förstärka moderatorteamet med 2-3 nya moderatorer snarast möjligt. Är du intresserad? Eller har du tips på någon som du tycker skulle vara lämplig? PM:a gärna mig

Har ni några frågor - eller vill ventilera något som ni inte vill ta här i tråden - så tveka inte att skicka PM eller mail till mig

Trevlig helg!

Mvh
Magnus
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]