Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Har du pluggat däck?

Ja
12
52%
Nej
4
17%
Har lämnat in och fått det pluggat.
7
30%
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ja som det står i ämnesraden så undrar jag om ni någon gång har "pluggat" ett punkterat däck
Bild eller liknande sats.

Kommentar är ÖNSKVÄRD om du har "pluggat".
Senast redigerad av 1 cybermunk, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Har själv gjort det idag först gången kul och se hur det funkar. Men med 1,1 kg luft så verkar det hålla, ska pumpa i 2,8 kg imorgon om pluggen sitter kvar.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har lagat däck med liknande sats & med riktiga lagnings satser.

Den satsen du har på bilden fungerar nog i många fall, men är inte att rekomendera.
Alla däck som lagas får en försvagning, något man ska tänka på om man åker i höga farter eller med tunga laster.

en riktig laglapp har en större yta den täcker, vilket gör lagningensäkrare
Användarvisningsbild
av cybermunk
Jo att det inte är den bästa typen av lagning är jag helt med på men det funkar att köra på men som du säger så är lapp ännu bättre.
av *pettson*
Har utfört lagning med sån utrustning. Precis som CarMan säger så ska man tänka på vilken typ av lagning som utförts. Tyvärr är det många ställen som erbjuder denna typ av lagning utan att säga ett ord till kunden om risken med det.
Användarvisningsbild
av erikn
Jag har gjort det flera gånger med en gammal variant från Jula. Jag har nyligen köpt den där från Biltema då den verkar bättre än det jag har haft. Vet inte om Jula fortfarande säljer, men de hade i alla fall förut snörena med gucka som man kunde köpa separat.
Användarvisningsbild
av vetten
Har jag gjort flera gånger och aldrig blivit missnöjd utan det håller.
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
Bara så ni vet måste däcket av från fälgen innan det lagas för att kontrolleras.Det kan blivit skadat på insidan när det var för lite luft i. Inte så kul att köra i 180 och att det exploderar för att det har varit "sockakört".
Dom där utifrån pluggarna är en bra tillfällig lösning med det är inget att föredra. Ska det det lagats så ska det vara innifrån pluggarna som ser ut som svampar som ska användas. Och sen så får inte alla däck lagas, t e x högfarts däck. ,runflat mm mm
Användarvisningsbild
av erikn
Rätt sällan (om inte aldrig) jag kör i 180. Men du har en poäng i att man bör tänka på det också. Själv ser jag det som ett bra hjälpmedel t.ex. att både komma iväg och hem på semester utan krångel på verkstad.
av Cicaro
Vaknade en morgon med platt däck, hittade munstycke till kompressor, trodde jag blivit luftad och pumpade däcket. Efter jbobetvar däcket platt igen-> iväg till däckverkstaden. 1 timme senare hade de krängt av däcket, slitit loss en skruv som satt i däcket och lagat det inifrån. Garanti på lagningen motsvarande nytt däck :o

Däcket höll lika länge som jag hade bilen :D

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]