Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Cicaro
Grr. Lite irriterad, gick upp tidigt för att vara hos schenkers ombud kl 7 idag när de öppnade för att hämta paket. Kommer dit och möts av att ägaren ändrat öppettiderna på dörren med en tuschpenna till kl 8.

Nu kommer jag ihåg varför jag vägrar skicka saker med schenker, man vet ju aldrig när ombudet är öppet. Inte okej :-(O)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Dålig service! Du kom inte ens in i byggnaden alltså? Brukar ju finnas folk som lastar gods från kl 06 på morgonen men vet inte hur det är just där..
av Cicaro
Jo, Tyvärr dök paketet upp som schenker privpak och inte företagsgods :-( Därav att jag möttes av tomt ställe, eftersom ombudet är en "vanlig" servicebutik... Men men. kl 8 dök de upp och då informerade jag snällt och artigt att de borde titta över sin information på nätet så inte fler än jag behövde åka flera gånger... Fick till svar "oj".. Var nya ägare nu också(igen) så kan ju vara det, lite bittert dock när man gått upp för att hämta gods tidig för att få en lugnare dag..

Är som när posten lägger ner företagscenter för att öka servicen och tillgången till serivcen i småbutiker, visst okej, småbutiker har öppet kvällstid, men ska jag hämta paket kl 6-7 på morgonen är det ju bara posten företagscenter som klarar det ...
Har haft problem med schenkers ombud jag med. Jag hade fått lite grejer skickat till mig akut. Var saker som behövdes innan helgen och dom beställdes på en torsdag. På fredag såg jag att grejerna hade kommit. När jag kommer till ombudet står det "stängt pga sjukdom". :roll: Fick snällt vänta till måndag. Efter nån månad stod det stängt pga sjukdom igen. Fast då satt lappen uppe i ett par månader = KK.
av Cicaro
Då är jag iaf inte ensam om saken :-)

Hursom, varan är till belåtenhet och står numer i vardagsrummet och producerar välljud(En cdspelare modell NAD 5425 som jag fick byta lampa i displayen på(tog mig ca 30 minuter och då satte jag dit led så jag slipper byta igen) :-) Säga vad man vill om schenkers ombud, men ska man säga något positivt har jag iaf aldrig haft fraktskador med schenkers privpak(vilket jag iofs varit med om när det varit pallvaror hon schenker men det är väl inte riktigt samma hantering) :)
av *pettson*
Prova bussgods..
Köpte installationskabel som skickades med dessa. Efter två veckor ringde jag säljaren och frågade om han skickat. Han hade skickat direkt vid ordern och jag fick fraktnumret.
Ett kik på nätet visade att godset kom fram till grannstan två dagar efter det att jag beställt, nu var det sådär 3 mil kvar hit. När jag nu mycket irriterad ringde bussgods kunde han inte finna mitt gods. Det hade aldrig anlänt till vår stad. En *riks sökning* gjordes och efter ytterligare en vecka kom ett sms att det fanns att hämta.
När jag nu måttligt irriterad försökte få en förklaring så fanns ingen. Jag ringde huvudkontoret, ingen som visste.
När jag sen några veckor senare tog upp det med en bekant, vars son jobbar i bussverkstan så fick jag veta.
Alla chaufförer vill inte köra gods, antingen skiter dom i att hämta godset, eller så skiter dom i att lasta av det.
Bussgods hade gjort en inventering ett par veckor innan då man hört om att chaufförerna inte körde godset.
Man tog dom bussar som stod på verkstan och servades (det ska ske med tomt bagageutrymme). Och fann inte mindre än 81 paket varav en del var tre månader gamla...
Heja bussgods.. jag lär inte skicka med dom mer..
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Bussgods har väldigt lång leveranstid tycker jag.. Fick vänta nästan 2 veckor på ett paket.

Med DHL fick jag paketet efter 2 dagar.. (Hämtas på Bussgods..)
av Larzan
Bussgods och Stockholm, Ha!
Vilket jäkla skämt.
Fått paket skickat ifrån mitten av Småland till mig i Stockholm.
Ombuden utanför Cityterminalen är hur långt ifrån en som helst och dessutom har de taskiga öppettider.
Godset gick först till E-tuna eller strängnäs, nästa dag till Cityterminalen, dagen efter det syd östra Stockholm, och när det inte fungerade med deras öppet tider fick de skicka tillbaka godset dagen efter igen!!! till cityterminalen, sedan via Eskilstuna eller Strängnäs för att 3 dagar senare dyka upp i Södertälje. Det tog över nio dagar att skicka godset med Bussgods.
Det hade gått fortare att ta cykelbud.

Näe, tacka vet jag postombud! :evil:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Har hittills aldrig haft problem med varor jag köpt, iof har jag aldrig använt annat än "BLÅGUL"posten men ändå. tagit som längst 6 dagar men då va det för att det va fel status på varan på sidan. :)
av Cicaro
Bussgods vill jag inte skicka med igen, häri stockholm får man åka långt för att hämta(någonstans nere på södertörn dök det upp)

Enligt min erfarenhet så är det DHL och posten som fungerar bra för privatpaket :) Företagspaket fungerar både schenker, DHL och Posten...

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]