Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad tycker ni? Jag anser han ska stå så långt ut mot hö strecket på hans ruta för som han parkerar nu så måste jag ända in i väggen för ta mig ur min bil och ta sig ur passagerar dörren är inte tänka på.
Bild
han parkerar inte som en kratta då han står mit i sin ruta.

men man kan ju tänka outside the box! o då bär man i denna sitruation parkera så långt från din bil som möjligt, men hålla sig i sin ruta.

felet är att rutorna är för små!

Justerat rubriken då den var lite missvisande.
Om jag parkerar mitt i min ruta så kommer ingen av oss in i sina bilar. Ska ställa mig på linjen framöver så får vi se hur det slutar. För ställer jag mig i mitten på min parkering så finns det ca 2 dm ta sig ur bilen på.Varför inte underlätta för båda istället för envisas med stå mitt i. Ska kolla om komunen kan dra en till linje så hans ruta blir mindre och tvingas ut till kant linjen. :lol:
Kör in bilen, och ställ dig så nära mittlinjen som möjligt. Då måste ju din "glada granne" begripa att det är dags att dra sig mot högerkanten i sin ruta.
Det är alltid ett bra val att dra sig mot höger. (Så där lagom moderat) :wink:

Grammse, du är alldeles för snäll mot grannen. Se till att han, eller hon får klättra in genom högerdörren nästa gång dom ska iväg. Då begriper dom säkert vinken. Eller ta ett snack med dom.
Jag tycker att dom flesta parkeringsrutor är för små numera eftersom bilarna bara blir fetare och fetare, men det är klart att dom vill få in så många som möjligt på så liten plats dom kan ??:-/
det är väll ägaren av parkeringsrutoran du ska börja med att kontakta, då det verkar finnas plats så kan dom säkert måla om båda rutorna så dom blir 20-30cm bredare var.
vetten skrev:Jag tycker att dom flesta parkeringsrutor är för små numera eftersom bilarna bara blir fetare och fetare, men det är klart att dom vill få in så många som möjligt på så liten plats dom kan ??:-/

Håller med fullständigt. man verkar ha en standard för hur bred o lång en parkeringsruta ska vara, den standarden har inte ändrats, trots att vi inte åker Amazon längre.
Jag tror inte det finns någon fungerande standard för bredd på parkeringsrutor. Det är bara att jämföra med parkeringsrutorna vid stormarknader jämfört i stadskärnor, osv.

Angående det aktuella fallet blir det ju lättare för grannen också om han ställde så nära högerlinjen som möjligt. Varför han inte gör det är en gåta. Det är ju så man gör på en ändruta för sin egen bekvämlighet.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]