Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Ja jag är lite nyfiken på vad ni fick för poäng (Din poäng(Gräns/MAX) när DU tog teoriprovet.

Själv gjorde jag teori provet 20071205 fick då 56 (52/62)

Kan nämna som en liten bonus:
Att jag på sista uppkörningen 20081105 fick beröm för min körning och att jag lyckades hålla bilen vid liv i korsningar då jag fick stanna för mötande. 2 "kärringstopp" men dom nämnde han bara i förbifarten.
Hade ett fel på teoriprovet och det var om helljus! Låt oss säga att du kör mitt i natten, jämte vägen till höger går järnvägen, och du får "mötande" tåg, får du ha helljus på eller inte? Nej det fick man inte! Surt... Det är snart tio år sedan jag tog kortet, om jag inte minns helt fel så var minsta poäng för godkänt 52 och maxpoäng 65.
Skrev mitt 2001. Max var då 65p och jag fick 64p.
Det jag svarade fel på var gränsen för grovt rattfylleri, svarade 0.5 promille istället för 1promille... Lite surt, hade varit roligt att spika ;)

/Anders
Kan man kolla upp sånt här? För mig är det snart 28 år sedan, inte fan kommer man ihåg detaljerna. Det var två delar på provet då, man fick ha 2 eller 3 fel/del. Har för mig att jag hade alla rätt på ena delen och 1 eller 2 fel på den andra. Jag var i alla fall den enda som tyckte att det var lång tid. Gjorde provet, gick igenom alla frågor igen, lämnade in och sedan satt jag ute i väntrummet jättelänge och när väl de andra kom ut så utbrast flera "Vilken kort tid man hade på sig!".

Troligtvis har jag lätt att ta till mig information, kan läsa ut en bok på en kväll (om jag har tid att läsa en bok). Råkade ut för liknande när jag gick utbildning på ATC2 på Banskolan i Ängelholm 1992. Efter provet tog jag det lugnt, utan brådska var jag och lämnade in hyrcykeln, sedan satt jag och väntade på tåget. Tåget kom in på station, och precis innan tåget skulle gå så kom en (1) kille till. Vi var de enda som hann med tåget. Jag hade dessutom högst poäng på provet.
Noodles: ja man kan ju säga att jag inte fick mina favorittider vid uppkörning 2 gick ca 9 på morgonen då är jag som segast och en precis efter lunch det är EJ bra det.
När jag skrev 6:e och sista gången fick jag 53 rätt

Jag körde upp som privattist och fick Eskilstunas griniaste uppkörningsledare men jag klarade det precis sade han.
Rookkeer. Jag hade för 14 år sedan eskilstunas grinigaste ,mest ökända ledare som kugga många men klarade det galant, ända missen var att han tyckte jag hade för hög växel vid ett tillfälle.
Teorin kugga jag första ,andra gången gick bra. Men minns att det var max ca 35 frågor då jag skrev upp :???:
Minns inte jag tog mc-kort 83 och bilkort 85 minns inte nåt av proven mer än att
det blev lång väntan på att tiden vi hade på oss gick ut.

MVH/Roger

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]