Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av alex960
detta kommer bli långt men men jo jag bor i ett område där tyvärr grannarna har blivit delade i två läger för cirka 1år sedan,för cirka 7 månader började mina problem trots att jag inte är inblandad men har många grannar på 1 sida då jag tillhör dom som bott här längst(7år) mina problem gäller till 99% bilarna,det började med min saab den fick punktering 3gånger vid olika tillfälle och vid ett tilfälle lossades mina hjulbultar(hade aerofälg med täck kåpa för bult) min fru upptäckte detta med våra barn i bilen,nästa bil min opel fick punka 3gånger vid olika tillfälle,min 960 fick käglan i ventilen stulen,och nu min 945 3 gånger punka 1 gång käglan väck men ventilhatten kvar på ,och idag var hela bakdäcket sönder skuret med kniv jag börjar bli smått förbannad och vet till nästan 99% vem som gör detta mot mina bilar men har inga bevis kollade idag möjligheten med kamera bevakning men det fick man inte då det är allmänplats fick veta av länstyrelsen att man kan få fängelse för olaglig kamera bevakning,,idag konfrontera jag den jag misstänker är skyldig men han nekar såklart men såg väldigt orolig ut när jag sa att jag har en kamera i mitt garage(lögn från mig)så nu undrar jag vad hade ni gjort i min situation då jag börjar bli lite trött på detta,kan man kanske göra hjulen/bilen strömförande eller något vis?? vad tror ni,,,,,,,,,,,,,,,,,ja det är ingen risk att idioten läser detta då han e mindre begåvad o kör opel :evil:
Användarvisningsbild
av CarMan
svårt läge. lätt att tänka döda skada /hämd, Men frågan är om det är rät väg, eller om man bara trissar upp det hela.
att skydda egendom genom typ strömförande saker är ju ioförsi inte att trissa upp det hela i samma stil som hemdaktioner. så det funkar säkert (så länge su orkar montera dit o dän dessa prylar, låter inte optimalt)

det bästa vore nog att lössa huvudkonflikten!

(det är som att felsöka, laga huvudfelet o inte symtomen/// om lamdalampan lyser så är det inte felet att lampan lyser, o du ska inte montera bort lampan!)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Du blir nog den som åker dit om du gör bilen/fälgarna strömförande om det nu ens går... :roll:
Det bästa vore om du kunde ta han på bar gärning gärna med en kamera så du kan ta lite kort för då är det ju inget snack om saken.
Du har väl polisanmält alla dessa händelser? :roll:

Gör för guds skull inga hämdaktioner även om det känns lockande.

Jag lider med dig synd att det finns sånna idioter. :evil:
Användarvisningsbild
av bjompa
De spelar ingen roll om du gör bilen strömförande eller om du väntar in aset för att då slå honom förlamad...
Du åker på de iaf, oavsett metod, men ja skulle nog välja de sista alternativet, dock en väldigt mörk kväll då ingen ser..

Lycka till.. :twisted:

EDIT:

Glömde en liten grej, de han gjort mot dej nekar han ju, ord står mot ord...

Du å han ensamma, du går loss på "inredningen" så att säga, ord står mot ord..
Användarvisningsbild
av alex960
detta med attrappen var smart ska skaffa en sådan.sen är det ju så att man blir ju ganska sugen på och hämmnas men det känns bara som att våld föder våld och jag vill egentligen inte alls vara inblandad i all denna skiten,,men man skulle kanske vänta ut honom i garaget nån natt
Användarvisningsbild
av Tomas88
Låter ju som Grannfejden som gick på tv3.
Vilket helvete du måste ha.
Ja skaffa fram bevis låter ju som en bra idé men kan ju bli lite tröttsamt att sitta och vänta i garaget om det inte händer så ofta.
Användarvisningsbild
av alex960
Tomas88 skrev:Låter ju som Grannfejden som gick på tv3.
Vilket helvete du måste ha.
Ja skaffa fram bevis låter ju som en bra idé men kan ju bli lite tröttsamt att sitta och vänta i garaget om det inte händer så ofta.
jo man blir trött i längden hade knappt brytt mig om att däck en blir punkade men när man lossar hjulbultar på min bil som min fru för det mesta använder och köra våra döttrar i då e fan måttet rågat då går det för långt :evil:
Användarvisningsbild
av CarMan
kontakta TV3, dom kanske löser problemet?

hur som helst så blir jag bara mer o mer övertygad om att man ska lösa huvudorsaken ! Allt annat kommer bara leda till mer o mer bekymmer
Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]