Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Hej. Eftersom vägverket inte vill godkänna en liten regskylt fram på min 480 så hade jag tänkt tillverka en själv, ja olagligt är det men det skiter jag i. Är det någon som vet måtten på den lilla skylten som ju är godkänd på vissa bilar, det vore bra om man visste vad för textsnitt det är också. OBS att det är den långsmala skylten jag är ute efter ?:-/
Användarvisningsbild
av Hjulvridarn
vetten skrev:Hej. Eftersom vägverket inte vill godkänna en liten regskylt fram på min 480 så hade jag tänkt tillverka en själv, ja olagligt är det men det skiter jag i. Är det någon som vet måtten på den lilla skylten som ju är godkänd på vissa bilar, det vore bra om man visste vad för textsnitt det är också. OBS att det är den långsmala skylten jag är ute efter ?:-/
Här är en länk till Vägverket där samtliga skyltar finns:
http://www.vv.se/filer/1196/Registreringsskyltar.pdf

Annars är ju http://dekaltrim.nu/ ett alternativ.
Användarvisningsbild
av vetten
Tackar för snabba och bra svar :lol: klart att det blir till att beställa en färdig går väl inte att göra en billigare själv :-)-)
Användarvisningsbild
av CarMan
OT
jag har haft bil med liten skylt (jag var tilräckligt snabb för at få en) men är ju inte igenomtänkt den heller. man andvänder mindre bokstäver, alltså smalare & lägre, men skylten är lika hög som en vanlig ! Resultatet blir att man får en "STORT" mellanrumm över & under bokstäverna.

så att eftersträva denna skylt är ju inte optimalt. Själv apa jag min skylt o lima ihoppden igen, så det vart snyggt...

här är en bild på den kapade skylten, jag mins inte, man den är nog kapad 5-10mm uppe & nere (totalt 1-2 cm eller nått)

det blev ingen bild, orkar inte lägga ut bilden nånstans (varför har vi inte så man kan ladda in bilder till forumet, som man kan på alla andra forum?)
Användarvisningsbild
av Ticken
Frågan är om polisen verkligen är så petiga att dom stoppar en om man har en sån där USA skylt i fram..

Tycker det skulle vara mkt snyggare på min bild iaf :)
Användarvisningsbild
av vetten
Turbo+ skrev:Frågan är om polisen verkligen är så petiga att dom stoppar en om man har en sån där USA skylt i fram..

Tycker det skulle vara mkt snyggare på min bild iaf :)
Nej det tror inte jag heller för jag tror att dom inte har en aning om vilken skylt som ska vara på just den bilen som dom stoppar och kollar och varför skulle dom överhuvudtaget kolla skyltstorlek ?:-/
Jag har iallafall beställt en från showplate nu så den kommer väl om några dar :mrgreen: sen får man väl placera den lite snyggt så att den inte syns för bra :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Fluffen
Men om de kollar närmare på skylten så ser de lätt att det inte är vägverkets skylt.
Men jag tror att det är lättare att åka dit om du har en olagligt skylt ibak iofs. :roll:
Användarvisningsbild
av Ticken
Men det går väl att beställa en USA-Skylt från VV med sitt reg nr på? Trodde tillståndet bara gällde för att du ska få åka runt med den också?
Att betälla måste man väl få göra utan tillstånd?

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Fluffen
Nej det går inte. För att få beställa en liten skylt så måste bilen stå med i vv register över vilka bilar som ska ha liten skylt eller bevisa för dem att du inte får plats med en normalstor skylt.
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]