Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Är det någon här som lyssnar på Eddie Meduza ?
Vad har ni för åsikter om Errol Leonard "Eddie Meduza" Norstedt ? :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag har r*nki b*lle som ringsignal, bara för att det säkert retar någon pryd stackare :lol:
Men annars så lyssnar jag inte direkt på hans låtar, finns ju så mycket bättre music :wink:
Användarvisningsbild
av Fluffen
Har lyssnat en hel del på honom men gör tyvärr inte det så mycket länge, bara ibland när man känner för det. :P
Han hade en väldigt skön attityd som många retade sig på inte minst Göran Persson, Kungen mfl. :mrgreen:

Detta klipp är riktigt bra. 8) Känsliga tittare varnas. :lol:
Användarvisningsbild
av Tomas88
He he. Ja han har man ju hört en del låtar från
Låten "Jag vill ha en Volvo är ju bäst" :D

av metalHJ
Tja, det måste ju vara en kulturförklarad man i mångas ögon! Vilken sköning, och vilken legend för raggarkulturen i Sverige... Lyssnade en del på honom förrut, framförallt när man nyss fått körkort och även innan dess i A-traktor svängen.

"Brännvin är bra som självefan, det renar våra organ" Med den inställningen lever man nog livet ganska gott, så länge man nu lever :lol:

Vi skulle behöva någon efterföljare till våran käre Meduza, som kunde utveckla hans galenskaper :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Ståhl
metalHJ skrev:Tja, det måste ju vara en kulturförklarad man i mångas ögon! Vilken sköning, och vilken legend för raggarkulturen i Sverige... Lyssnade en del på honom förrut, framförallt när man nyss fått körkort och även innan dess i A-traktor svängen.

"Brännvin är bra som självefan, det renar våra organ" Med den inställningen lever man nog livet ganska gott, så länge man nu lever :lol:

Vi skulle behöva någon efterföljare till våran käre Meduza, som kunde utveckla hans galenskaper :mrgreen:

Jag som lyssnar på vår okrönte konung Eddie Meduza dagligen och är uppvuxen med hans musik, vet som många andra Meduza fantaster vet att han var ett musikaliskt geni. Alla tror att hans texter är meningslös och bara handlar om snusk och brännvin. Men nästan i varje låt finns det ett riktigt bra budskap. Han gjorde ju inte bara låtar om snus,mus och brännvin, utan också väldigt många seriösa låtar som tillhör världsklass. Tänk på det nästa gång när ni hör Eddie, lyssna på texten. 8)

Och å andra sidan finns det ju många band som är riktiga Cover-band till Eddie Meduza. The Errols är väll ett av dom största. Sen finns det ju endel andra som är riktigt duktiga också.
Såg förresten The Errols på VikingLine båten Cinderella i helgen, Åkte på Rock At Sea. Jävl*r vilket ös det var. Riktigt duktiga är dom. Fast det finns ingen som kan spela en Eddie-låt bättre än han själv!
Synd bara att han dog den 17 januari 2002. :( R.I.P Eddie Meduza.
av metalHJ
De flesta artister har ett budskap bakom sin musik, det är väl det som är mycket av grejen till ett musikaliskt skapande så att säga! Och jag tvekar inte på att även Eddie hade det... Men musikaliskt geni vet i fan om jag själv håller med om, då kan jag rabbla upp bra mycket bättre artister som gått in för sin musikaliska utveckling.

Men helt klart stog han i en klass för sig, och fick uppmärksamhet! Men inte tog jag hans musik för överseriös iaf. utan mer för ett kännetecken av raggarkulturen och rock n' roll.

Okrönt konung? Var det därför han söp ihjäl sig? Inget illa ment :)
Användarvisningsbild
av Ståhl
metalHJ skrev:De flesta artister har ett budskap bakom sin musik, det är väl det som är mycket av grejen till ett musikaliskt skapande så att säga! Och jag tvekar inte på att även Eddie hade det... Men musikaliskt geni vet i fan om jag själv håller med om, då kan jag rabbla upp bra mycket bättre artister som gått in för sin musikaliska utveckling.

Men helt klart stog han i en klass för sig, och fick uppmärksamhet! Men inte tog jag hans musik för överseriös iaf. utan mer för ett kännetecken av raggarkulturen och rock n' roll.

Okrönt konung? Var det därför han söp ihjäl sig? Inget illa ment :)
Nej men jag menade inte vanligt budskap. Han gjorde ju låtarna han gjort för vissa anledningar. Som t.ex. så gjorde han musik om vissa personer för att han visste att det var det effektivaste sättet att såra dom som sårat han.
Han är fortfarande som en gud inom raggarkulturen även fast han är död.
Hans supande har inget med hans musikaliska karriär att göra, har nog mer med att göra att han som ung vart väldigt illa behandlad. :(
av Amarace
Man måste förstå honom, mycket var ju protester och åsikter i det han skrev.
Musikaliskt geni var han inte, men han var absolut inte bortkommen, tänk på att han själv spelade alla instrument och mixade ihop själv på dom tidigare kassetterna. Och han levde ju för sin musik.
Han gjorde ju även musik åt Dansband bland annat. Sen hade han ju en seriös sida och en oseriös, tyvärr är han väl mest känd för den oseriösa, var även via den jag började lyssna på han i början på 80-talet då man fick tag på kassetterna via "underground" kontakter :) Inte riktigt, men dom var inte lätt att få tag på, har för mig det annonserades och det var enda sätten att köpa dom på. Tyvärr har jag inte kvar några kassetter, bara några vinylskivor. (på CD däremot har jag nog det mesta nu)
Såg en spelning med han 93 (har jag för mig) o fick även autografen då, men även den har försvunnit under åren :(

Jag gillar honom illafall, både den seriösa Eddie och den oseriösa E.Hitler :)
Användarvisningsbild
av Ståhl
Härligt Amarace :D
Kan tänka mig att vinylskivorna du har är värda en del om man säljer dom till rätt personer. Även autografen om du hade haft den kvar.

Hann själv aldrig se han live eftersom han dog när jag var 12 år. Men dom flesta coverband till han har jag sett.

Men nu vill jag veta vilken låt anser ni att vara den bästa seriösa och oseriösa låt vår käre Eddie Meduza gjort ?

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]