Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Tänkte starta en liten tråd om bilar vi haft som sålts/avyttrats/krockats mm som vi ångrar/som vi skulle villja ha igen :D .

Bild

Här en bild på en modell jag haft (inte min bil på bilden) som jag gärna skulle vilja ha igen, otroligt rolig/trevlig bil måste jag säga :D .

Den modellen jag hade hette GT-Junior 1600 och var en 1974 års modell om jag nu inte minns fel, fast jag bytte motor till en 1750cc efter att 1600cc skar ihop.
Jag ångrar nästan alla biler p sett o vis, men o andra sidan inte.
men det hade varit kul om man haft råd att behålla vissa byggen
jag totalrenoverade en amazon 67a till nästan nyskick
som jag var korkad nog att sälja.
och gubben som köpte den sålde den till tyskland :twisted:
jag saknar den bilen :(

mvh/roger
jag ångrar nog ingen bil jag bytt bort, men om jag får ta upp bandomsminnen så glömmer jag aldrig när pappa bytte bort våran Opel Ascona SRE, den var 2 färgad röd och svart hade vinge och jallusi ,skithäftig tyckte jag och min bror sen bytte pappa bort den mot en tråkig Toyota camry snik edition :( .
Inte nog med det sen efter några år bytte han till sig en Mitsubishi galant GTI, vit och grå nertill, bra drag i och med feta 100+ fälgar och nardi träratt +knopp. gissa vad han bytte den mot? Jo en j*vla Nissan micra 1,3i :-O)
Nu kör han en mazda 3 sport undra vad den byts till? ;-//
Trabant eller Smart. :wink:
Tja, frågan är om jag saknar någon bil egentligen...?

Varje ny bil man införskaffar, köper man ju pga. någon personlig dragning till bilen. Och den fd. har ju på sätt o vis gjort sitt, såvida man inte smällt med bilen och helt ofrivilligt blev av med en bil man verkligen diggade. I så fall känner jag fortfarande lite saknad till Golf 4'an, som jag dock fortfarande äger. Men den väntar på reparationsmöjligheter! Har dock svårt o tro att jag kommer få samma känsla bakom ratten på den bilen igen :roll:

Däremot känner jag redan nu att min nuvarande 960 skulle saknas riktigt ordentligt om jag gjorde mig av med den, vilket är lite i tankarna till förmån för att bli av med Golfen någon gång :P Men jag drar på det in i det sista...
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]