Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Ja som rubriken så tycker jag att en del trådsvar här på forumet spårar ur alldeles för lätt. Det blir tjafs och svar som överhuvudtaget inte har med ämnet att göra och om man då är skapt som jag och påpekar detta, ja vad händer då? Jo man får en massa skit för det och det helt i onödan. Jag försöker alltid att hjälpa om jag kan, men "vissa" ska alltid kommentera med helt ovesäntliga svar (oftast dom som har flest inlägg och man fattar ju varför dom har så många inlägg efter ett tag)
Varför kan ni en del inte bara låta bli att skriva någon när ni inte har nått att säga utan bara "Tiga och inte avslöja hur dumma ni är" Visst hårda ord men sanna. Så snälla :roll: Skärpning :evil:
Användarvisningsbild
av CarMan
lite rud snack är ofta trevligt, så länge man håller det på en bra nivå.
då syftar jag på ordvitsar m.m. eller annat humoristiskt man kan anknyta till om man vll missförstå et inlägg :lol:

sen om nån är dryg eller så så får man räkna med en försvande komentar.

om det är för strikt, så blir forumet tråkigt
av metalHJ
Jag anser dock att det inte alltid handlar om att ge ett konkret svar på en specifik fråga eller inte. Många gånger kan en diskussion vara bra, för att sätta fart på idéer och tankar. Och då krävs ju även de "dumma svaren", för om skribenten som postade det dumma svaret även kan kontra med vettiga inlägg senare, är denne inte mer än människa. Alla gör vi bort oss, that's life! Det är ett fritt land, så även detta forum. Var och en har rätt att yttra sig vad dom tänker i en specifik fråga...

Så i annat fall måste jag tycka det är en "liten" torr tanke från din sida Vetten? Om alla bara skulle vara konstruktiva och konkreta i sina svar, hur roligt vore ett forum då? Det handlar ju inte bara om att söka information, man träffar även på många andra roliga människor här på forumet... Lite som en mötesplats för mestadels "volvofreak"!

Således, må ju du vara lika dum som dom du syftade på i din kommentar: "Tiga och inte avslöja hur dumma ni är". Hur ska man kunna utveckla sin kunskap om man tiger?

Så, skärpning själv Vetten! :wink:
Användarvisningsbild
av vetten
:evil:
metalHJ skrev:Jag anser dock att det inte alltid handlar om att ge ett konkret svar på en specifik fråga eller inte. Många gånger kan en diskussion vara bra, för att sätta fart på idéer och tankar. Och då krävs ju även de "dumma svaren", för om skribenten som postade det dumma svaret även kan kontra med vettiga inlägg senare, är denne inte mer än människa. Alla gör vi bort oss, that's life! Det är ett fritt land, så även detta forum. Var och en har rätt att yttra sig vad dom tänker i en specifik fråga...

Så i annat fall måste jag tycka det är en "liten" torr tanke från din sida Vetten? Om alla bara skulle vara konstruktiva och konkreta i sina svar, hur roligt vore ett forum då? Det handlar ju inte bara om att söka information, man träffar även på många andra roliga människor här på forumet... Lite som en mötesplats för mestadels "volvofreak"!

Således, må ju du vara lika dum som dom du syftade på i din kommentar: "Tiga och inte avslöja hur dumma ni är". Hur ska man kunna utveckla sin kunskap om man tiger?

NEJ
Jag tänker faen inte skärpa mej utan jag vill ha ett rent forum på dom trådar som man förväntar sej justa svar på, varför har vi annars "klotterplanket" där vi kan diskutera vad skit som helst på tror du, så vakna upp och försök att komma ihåg att detta forum faktiskt är ett av Sveriges största volvoforum, men om tjafset fortsätter så :?: Ja vad tror ni händer då :?:
Borta :roll: och finns inte mer och det bara för att det tjafsas i trådarna för mycket :-O) Ja det blir för dom flesta som ställer frågor ointressant och dom hittar andra mera seriösa forum där folk svarar ok. Kom ihåg att webben är STOR och alla har möjlighet att etablera sej där. Uppkäftig är jag född och lider inte av det, men för den sakens skull är jag inte dum utan tycker jag ändå att man kan hålla sej till ämnet i tråden och låta tjafset bli här på klotterplanket, som nu då jag skapade en ny tråd för att få detta i ljuset :evil:
Men det skulle inte förvåna mej om en del tycker att det är både fel och sjukt att tycka så. Kan ge er som tycker om att snacka bara skit på webben att söka er till andra ställen eller chattar där det är mera ett måste att snacka skit än att vara seriös :evil:
Är detta nog utvecklat eller ska jag behöva precisera mej mer ?:-/
av metalHJ
Jag bad inte om något preciserat, du själv valde att svara!

Många ggr får dumma frågor, dumma svar... Du har inte råkat referera till dessa trådar? Personligen kan jag inte anse forumet som ett tillhåll för skitsnack, iaf. inte de avdelningar där man specifikt bara är ute efter konkret fakta, Vilket jag också tycker är upp till skribenten att göra tydligt i sin fråga. Jag har alltid fått den hjälp jag behövt, när jag behövt den. Och detta på ett skitbra sett! Och jag tror nog många är beredd att hålla med mig i det konstaterandet...

Du råkar inte ha i minnet några trådar där du retat upp dig på "oväsentligt skitsnack"?

Så vad du grundar all din aggresion på, är för mig ett litet mysterium!
Användarvisningsbild
av CarMan
jag tycker det här forummet håler högklass o alt liger på en bra nivå.
jag vet många andra forum där det spårar ur med, o endå käns det OK.

Mit föslag är att Vetten flyttar till TPC. för där får man inte öppna mun om inte varje stavelse är korekt...
Användarvisningsbild
av Severin
metalHJ skrev:Jag anser dock att det inte alltid handlar om att ge ett konkret svar på en specifik fråga eller inte. Många gånger kan en diskussion vara bra, för att sätta fart på idéer och tankar. Och då krävs ju även de "dumma svaren", för om skribenten som postade det dumma svaret även kan kontra med vettiga inlägg senare, är denne inte mer än människa. Alla gör vi bort oss, that's life! Det är ett fritt land, så även detta forum. Var och en har rätt att yttra sig vad dom tänker i en specifik fråga...

Kan inte annat än att hålla med :-)-)

Men om du stör dig för mycke på alla "idioter" här så kan du alltid dra härifrån (D)

Stör jag mig så pass mycke på nånting så håller jag mig borta från det
Användarvisningsbild
av vetten
Det verkar vara en del som känner sej träffade efter att jag har läst svaren, men om ni läser ordentligt vad jag skrivit så kanske även ni kan förstå vad jag menar.
Jag har själv fått många bra svar på frågor som jag ställt på detta forum och det har jag heller inte klagat på, utan det är när man avviker från trådämnet med en massa trams som inte har med tråden att göra som det blir tråkigt. Det som jag har föreslagit och som ni tydligen MISSAT är om vi kan hålla dom modellspecifika frågorna "rena" från trams så kanske man inte ledsnar att kolla tråden längre och därmed kanske varken får den hjälp man behöver eller att någon som kan hjälpa inte svarar längre.
Om man vill tramsa så tycker jag att detta kan hållas just här på KLOTTERPLANKET som ju är avsett för sådant.
Användarvisningsbild
av CarMan
jag tror dom flästa förstår vad du menar. dock så tror jag dom flästa inte upplever att vi har ett problem.
Det förekomer väll inte specielt stora utsvävningar ?
nån som kan länka till 3 trådar där det gått överstyr?
av metalHJ
CarMan skrev:jag tror dom flästa förstår vad du menar. dock så tror jag dom flästa inte upplever att vi har ett problem.
Det förekomer väll inte specielt stora utsvävningar ?
nån som kan länka till 3 trådar där det gått överstyr?
Jag måste helt klart instämma, personligen upplever jag heller inget problem på detta forum! Men skribenten av tråden tycker jag kan länka till trådar där det gått överstyr... Då det än så länge bara är Vetten som skriftligt uttryckt sina problem med forumet!
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]