Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
vad var det som gjorde att ni fastnade för volvo?
när jag fyllde 6 år fick jag en sparbössa i form av en amazon
och en liten volvo 142a i metal då blev jag fast och sprang omkring och letade volvobilar i hela kvarteret :lol:
det var mars 1973 :lol:

mvh/roger :D

Förtydligade rubriken lite. /Brainy
Användarvisningsbild
av Ståhl
Jadu, Det måste väll vart när man upptäckte att äldre volvo är så lättskruvade. Märkte det när jag hjälpte min bror bygga om en 244 till a-traktor. måste vart under vintern 2004. 8)
Användarvisningsbild
av Brainy
Hmm fastnade och fastnade, jag kör ju Saab.
Men jag kan nog inte riktigt sätta fingret på varför jag gillar Volvo. Från början var det väl precis som med Ericssontelefoner, svenskt och faktiskt riktigt bra grejjer. Sen gick det ju tyvärr utför på båda fronter. Men numer är det jag bryr mig allra mest om i bilar säkerheten och att hitta en rolig bil tillsammans med hög säkerhet är inte direkt lätt så då väljer jag hellre en saab eller volvo istället för t.ex. en Avensis.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja det var nog farsan som sa att Volvo är de bästa bilarna. :P

Jag är inne lite på "Brainys" ide. Jag funderade i förra veckan, varför ska man ha en Volvo? Subaru känns ganska intressant med sina boxermotorer, också har vi ju nya hyundai och kia är också intressant att se något nytt.

Men då var det det där med säkerheten.. Visst ja, jag vill ju leva om jag skulle råka ut för en olycka 8) :roll:

Men Saab känns också fint de, lite omväxling jämfört med Volvo....

/Kalle
Användarvisningsbild
av cobrajet
Jag "trillade nog dit" i Volvoträsket när jag åkte PV sport och Amason kombi redan på sextiotalet.Bilar från USA(gärna muskelbilar :twisted: ) och Volvo har alltid varit favoriter, men kanske på lite olika sätt.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag har vuxit upp med att familjen alltid haft Volvo, och också fått höra att de är bra bilar.
Numera verkar det som om det bara är jag som gillar Volvo lika mycket.
Min bror har skaffat Mazda. :(
Och mina föräldrar har börjat fundera på andra märken. Även om de har Volvo än så länge. (245 och 940)
Användarvisningsbild
av Scania
När jag läste på tekniskt gymnasium så hade vi en lärare i hållfasthetslära/mekanik som hade jobbat på Volvo... Gissa om han var helfrälst...

Det var Volvo för hela slanten och eftersom han hade haft ett finger med i utvecklingen så fanns det naturligtvis inga bättre bilar i hela världen... :lol:

Min dåvarande flickväns pappa var Volvo-mek, så man ansattes från flera håll. Svårt att stå emot som tonåring. Indoktrinering kallas det visst vol:-)
Användarvisningsbild
av bjompa
Är oxå uppväxt i en volvo av nått slag, de har vart amazoner, 66DL, 142, 244, 744or, 850, S70.
När man själv fick lappen så vart de en 244DL -80 fin bil de :-)-) tyvärr satt ja den i en telefonstolpe men de är ju en annan historia, sen blev den en 244 till, sen spåra de ur när kärringen skulle va me, de blev en Golf II syncro, nissan primera å nu är man tillbaka igen me en V40

Farsan går fortfarande på me Volvo, han har avverkat en 850, s40 å nu en V50 som skall bytas mot nått annat, givetvis volvo
Morsan håller sej kvar vid sin S70. Hon kom nog på att volvo ägde då hon haft en Sierra å en subaru innan den, men...
Sierran dog pga att kamkedjan small av, pinnsallad.
Subarun körde hon blocket snett på så de va bara att tyst å leende åka iväg å byta in den på firma 8)
Användarvisningsbild
av Guligan
Det var morbrors 144:or som gjorde mig frälst som liten grabb. Vi körde Opel Rekord hemma, men det var alltid roligare att åka i hans fina Volvos...
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]