Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Ska Brainded sluta skriva under inlägg med: Mvh Anders?

Ja, självklart ska han sluta med det! Hur arrogant tror han att han är?
3
12%
Nej, det är ett trevligt inslag så visst ska han fortsätta!
22
88%
Användarvisningsbild
av Brainy
Hörde en s.k. etikettexpert i veckan.
Det som sades var bl.a. att avslutas ett en text med:

Mvh
Namn

så uppfattas det som arrogant och slarvigt.
Själv så skrev jag tidigare alltid //Anders och en stund /Anders i slutet av mina inlägg på forum.

I jobbmail, brev o.s.v. så skriver jag alltid Med vänlig hälsning som inte alls uppfattas lika arrogant men det tänker jag inte göra här ;)

Så vad tycker ni?

mvh ;)
Anders
av anp
Om man använder en fras för mycket, så tappar den i betydelse.
Jag skulle inte formulera mig som i svarsalternativet, men svarar ja på ställd fråga.
Användarvisningsbild
av vetten
Vilken oerhört dum fråga ?:-/ Klart att han ska få skriva sina åsikter och det hur han vill :roll:
Och även skriva under hur han vill :mrgreen: För vi lever väl i ett "fritt" samhälle och inte i någon kommuniststat?
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag tycker det är trevligt att man skriver mvh. Jag menar det är väl värre att man i mail inte skriver något alls i slutet. På jobbet är det mvh eller Best regards som gäller i mail.
av S.t.r.a.n.D
Tycker självklart du ska fortsätta med det. Här på forumet hjälper vi varann med massor av olika problem och när man får ett svar som skrivs under så känns det mycket mer personligt. Du har ju gjort det till en grej att alltid skriva under så fortsätt med det. Sen är det faktiskt trevligt att se alla "riktiga" namn. Önskar det fanns ett fält under avataren vid Ort: och Kör: där det stod Namn:.
Alternativt är ju att du i signaturen skriver in ditt namn så slipper du skriva det varje gång.

I forum är det okej att inte skriva under men när man skickar PM eller mail eller dyl. tycker jag det är obligatoriskt, ser oseriöst och slarvigt ut annars.

Jag brukar inte skriva under på forum eftersom det blir en hel del inlägg till höger och vänster men kan väl göra det för en gångs skull.

Mvh
Mattias :wink:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Hhm, bryr mig inte det minsta... det som är av vikt är hur inlägget är formulerat. Brainded ger ju alltid ett trevligt intryck så jag tror inte att någon ens noterar "etikett" reglerna.
Användarvisningsbild
av Loner
Jag avlsutar mina foruminlägg med /L för att läsaren skall uppfatta att min inlägg är slut.
"Privat" är det /U som gäller, då jag är döpt till Urban

/L

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]