Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Kan vara intressant att se hur det ser ut där ni postar alla era trådar.

Så här ser min "hörna" ut

Den består av en 46" Sony x3500 Lcd

Byggde burken för ca ett år sen för att kunna glo på HD filmer
Skulle hellre vilja ha ett HTPC-chassi men då måste jag byta ut stereomöbeln så då får det vara

Bild

Bild

Bild
av Seafront
Antec Fusin HTPC-chassi är 42 cm på längden, ser ut som om din stereobänk inte klarar det. Du har samma TV som jag, det är en X3000. Det som skiljer mot X3500 är designen, i övrigt samma TV.

/
Användarvisningsbild
av Severin
Seafront skrev:Antec Fusin HTPC-chassi är 42 cm på längden, ser ut som om din stereobänk inte klarar det. Du har samma TV som jag, det är en X3000. Det som skiljer mot X3500 är designen, i övrigt samma TV.

/
Precis, bänken är ca 37cm djup

Är du nöjd med tv:n? Jag e toknöjd,en aning dyr i inköp men den gör sitt jobb bra :-)-)
av Seafront
Fantastisk bild efter att ändrat de flesta inställningarna. De var till en början ganska mycket experimenterade med inställningarna innan man fick till det, jag har olika inställningar för digital-TV och HTPC som är kopplad via HDMI.

Till en början hade jag comhem-kortet i HTPC men har nu stoppat den i TV inbyggda slot, blir helt enkelt bättre bild. Synd bara att det är irriterande lång tid vid kanalbyte.

Nu är det extra fesligt… SVT HD visar OS. När det är frågan om HD-sändningar så kan man med fördel välja standardinställningarna för bästa bild, den här modellens defaultinställningar är helt anpassade för HD-sändningar.

Vilken upplösning kör du i HTPC? Jag testade 1920 x 1080 men det var inte bra, måste nog skaffa mig glasögon…

/
Senast redigerad av 1 Seafront, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Severin
Seafront skrev:Fantastisk bild efter att ändrat de flesta inställningarna. De var till en början ganska mycket experimenterade med inställningarna innan man fick till det, jag har olika inställningar för digital-TV och HTPC som är kopplad via HDMI.

Till en början hade jag comhem-kortet i HTPC men har nu stoppat den i TV inbyggda slot, blir helt enkelt bättre bild. Synd bara att det är irriterande lång tid vid kanalbyte.

Nu är det extra fesligt… SVT HD visar OS. När det är frågan om HD-sändningar så kan man med fördel välja standardinställningarna för bästa bild, den här modellens defaultinställningar är helt anpassade för HD-sändningar.

Vilken upplösning kör du i HTPC? Jag testade 1920 x 1080 men det var inte bra, måste nog skaffa mig glasögon…

/
Jo det va ju en hel del fipplande me inställningarna men nu tror jag har fått till det, jag har en inst för dag, en för kväll,för använder jag daginst på kvällen så behöver man solbrillor :D

Har även olika inst för parabolen samt HTPC, utgick från hdtvtest.co.uk inställningar och ändrade ytterst lite

Jag kör 1080p till HTPC:n, fick ändra på dpi:n och fonterna så det gick att läsa
matzen10 skrev:Och vi har samma soffa o klädsel; Ektorp :-)

M V H
---> Matz
Du ska tro det blev rama skri på tanten när jag skruvade upp baselement under soffan, närmare bestämt en 12" och buttkicker i 2:an och en 12" i 3:an :D
Användarvisningsbild
av Nexus
hur kan du ha svenska 85x70klubben uppe på sidan när du postar här inne :evil: :lol:
Lennie känner man ju igen på svenska :P
Användarvisningsbild
av Severin
grammse skrev:hur kan du ha svenska 85x70klubben uppe på sidan när du postar här inne :evil: :lol:
Lennie känner man ju igen på svenska :P
orka ta nya kort :roll:

Haha grammse känner sig hotad :-DD

Lägg ut dina bilder på hörnan nu grammse
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]