Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Seafront
Hej!

Fick ett problem med Win XP Pro efter de senaste uppdateringarna från MS Update (inte SP3).

Det går inte längre att fjärrstyra XP i datorn som uppdaterades (jag fjärrstyr från en Vista-dator). Det verkar ha blivit en ny version av fjärrstyrningen i XP med fler funktioner, bla stöd för flera skärmar (det gillar jag).

Någon som vet hur lösa detta? Någon ny inställning som måste göras?

/
av Marbas
Efter att jag lagt in SP3 på min "användar" burk kunde jag inte komma åt min backup-dator (via Remote Desktop). Men det enda som behövdes var att starta om backup-datorn så funkade det.

Men om jag förståd dig rätt så hade du lagt in SP3 på den datorn du vill komma åt via RD, och den datorn som du använder kör Vista. Har du uppdaterat Vista? Dock så ska väl den senaste RD mjukvaran (den som kom iom SP3 till XP) vara standard i Vista...

Börja med att starta om bägge datornerna. Återkom med resultat, vilka fel du får osv.
av Seafront
Jag drog iväg på semester men nu har jag lyckats fixa det med hjälp av tips från forum på nätet. Det var nästan ett osannolikt fel men tydligen vanligt förekommande.

När jag gjorde de senaste uppdateringarna från MS Update till XP-datorn så passade jag även på att uppdatera drivisarna till grafikkortet. Efter det kunde jag inte etablera RD från min HTPC (Vista) och började misstänka att det berodde på uppdateringarna från MS Update.

De senaste WHQL-drivarna från Nvidia kan tydligen sätta stopp för RD. Det rekommenderades att installera WHQL-drivarna märkta december 2007 och se på tusan… RD började fungera på en gång.

/

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]