- tor 15 maj 2008, 17:02
#192924
Ska man bry sig om olika bemötanden från olika verkstäder i ett epostmeddelande?
Jag tänker såhär:
* Jag frågar 2 olika verkstäder om pris för att byta en en viss komponent i bilen, skickar samma epostmeddelande till båda två, frågade bl.a om vad det kostar inklusive material och arbete.
* Den ena verkstan svarade kortfattat: PRIS xxxx MATR ARB
*Den andra verkstan svarade: Hej! *blablabla* priset blir då xxxx. Arbetet är *blabla* det gör vi och materialet är *de & de* delarna du betalar för så totalt blir det xxxx kronor och du är välkommen till oss från och med torsdag.
* Vilken verkstad hade DU valt?
Priserna var nästan identiska
/Kalle
Mvh / xxxxxxxxxxxx
Jag tänker såhär:
* Jag frågar 2 olika verkstäder om pris för att byta en en viss komponent i bilen, skickar samma epostmeddelande till båda två, frågade bl.a om vad det kostar inklusive material och arbete.
* Den ena verkstan svarade kortfattat: PRIS xxxx MATR ARB
*Den andra verkstan svarade: Hej! *blablabla* priset blir då xxxx. Arbetet är *blabla* det gör vi och materialet är *de & de* delarna du betalar för så totalt blir det xxxx kronor och du är välkommen till oss från och med torsdag.
* Vilken verkstad hade DU valt?
Priserna var nästan identiska
/Kalle
Mvh / xxxxxxxxxxxx
År 2020 ska ingen bli dödad eller skadad i en Volvo.