Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ska man bry sig om olika bemötanden från olika verkstäder i ett epostmeddelande?

Jag tänker såhär:

* Jag frågar 2 olika verkstäder om pris för att byta en en viss komponent i bilen, skickar samma epostmeddelande till båda två, frågade bl.a om vad det kostar inklusive material och arbete.

* Den ena verkstan svarade kortfattat: PRIS xxxx MATR ARB

*Den andra verkstan svarade: Hej! *blablabla* priset blir då xxxx. Arbetet är *blabla* det gör vi och materialet är *de & de* delarna du betalar för så totalt blir det xxxx kronor och du är välkommen till oss från och med torsdag.

* Vilken verkstad hade DU valt?
Priserna var nästan identiska

/Kalle

Mvh / xxxxxxxxxxxx
Användarvisningsbild
av Nexus
nr 1var ju raka och svarade kort och konsist. Nr 2 lite mera personliga men kanske de bara snackar..... svårt val ??:-/
T E X Arver är kanontrevliga när man vill boka service eller så ...men strular de till det på servicen så är ingen så intresserad av att ta tag i ärendet.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
?:-/ Ja, det är lite krångligt val :wink:

Märk att nr 1 endast svarade så som jag skrev, inte ens ett "Hej" kunde han bistå med :???:

/Kalle
Användarvisningsbild
av vetten
nr1 kanske inte va så datavan och därför skrev så lite som möjligt. Jo det finns faktiskt sådana fortfarande :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Nexus
vetten skrev:nr1 kanske inte va så datavan och därför skrev så lite som möjligt. Jo det finns faktiskt sådana fortfarande :mrgreen:
:lol: jo det stämmer ,verkaren jag hade när man skruvade japanare var inte snabb på datorn, t o m kunderna småskrattade lite :roll: han körde pekfinger valsen :lol:
Användarvisningsbild
av camaro69
Jag hade valt den ena verkstaden. :wink:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
OT
Spoiler »
/Kalle

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]