Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
..Bilder och information/Erfarenheter sökes... :-)-)

/Kalle
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jo, har sökt där, men tycker inte jag hittar något.. ?:-/

Fin bild... :lol: Hittade du den eller är det du som kört, grammse? :wink: :wink: :P

/Kalle
Användarvisningsbild
av Nexus
jag visste någon skulle tro jag körde och sjönk :lol: :lol:
NejNej hittade bilden på google och det var ju mest annonser som ej fanns längre :( (jag skrev ju LITE info ) :mrgreen:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Okej, då får jag hoppas att någon annan har koll på skotern :wink:

/Kalle Glad Påsk!
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Kolla på snowmobile.se. I deras forum finns den en stor avdelning om Ski-Doo. Vet inte om det finns ngt om just Alpine. Men annars finns det säkert någon som vet mer om Du frågar.

//
Micke
Användarvisningsbild
av A80TD
Här kan du säkert hitta bilder: http://www.vintagesnowmobiles.50megs.com/

Sidan är ganska rörig men den innehåller massor av bilder på äldre skotrar.

En jobbarkompis köpte en nyrenoverad Alpine 640 förra vintern. Han använder den till att köra hem ved och till att ploga vägen där de bor.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Tackar för alla svar. :-);

A80TD: Du kan inte be din jobbarkompis ta några foton på skotern? :wink: tex. på förarplatsen vill jag gärna se hur den ser ut. Hur fort kan den tänkas gå? 25km/h?

Tänkte ev. köpa en alpine att åka upp till berget och grilla korv med. :P
Användarvisningsbild
av A80TD
~Kalle~ skrev:Tackar för alla svar. :-);

A80TD: Du kan inte be din jobbarkompis ta några foton på skotern? :wink: tex. på förarplatsen vill jag gärna se hur den ser ut. Hur fort kan den tänkas gå? 25km/h?

Jag kan kolla om det går att ordna, med det kan inte bli förrän tidigast nästa vecka.

Nog borde den gå uppåt 60-70 km/h, men jag gissar bara. Frågan är bara om man kan klamra sig fast på en Alpine i den farten. :) Den har väl knappast någon fjädringskomfort att tala om.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
A80TD skrev:
~Kalle~ skrev:Tackar för alla svar. :-);

Jag kan kolla om det går att ordna, med det kan inte bli förrän tidigast nästa vecka.

Nog borde den gå uppåt 60-70 km/h, men jag gissar bara. Frågan är bara om man kan klamra sig fast på en Alpine i den farten. :) Den har väl knappast någon fjädringskomfort att tala om.
Tack, det är ingen panik med bilderna :mrgreen:

/Kalle

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]