Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av NCR
Hej!

Med tanke på att jag just har införskaffat mig en Yamaha TDM 900 blev jag lite nyfiken på hur många här som har en MC och i så fall vilken typ? Varför valde ni just den typen och har ni gjort några skoj resor eller något annat värt att berätta med den?

Bild
Senast redigerad av 1 NCR, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av lilleman
hej jag har haft en del hojar genom åren sen 4-år tillbaka kör jag en suzuki 1400 intruder lite lätt trimmad för bättre vridmoment :D
jag skulle även vilja ha en touringhoj men man kan ju inte få allt :( lycka till med hojen.

mvh/roger :D
av NCR
lilleman skrev:hej jag har haft en del hojar genom åren sen 4-år tillbaka kör jag en suzuki 1400 intruder lite lätt trimmad för bättre vridmoment :D
jag skulle även vilja ha en touringhoj men man kan ju inte få allt :( lycka till med hojen.

Nice!

Ser väldigt bekväm ut! Finns det ordentliga väskor att köpa till den? Då är det ju bara att toura på menar jag... :D
Senast redigerad av 1 NCR, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av lilleman
NCR skrev:
lilleman skrev:hej jag har haft en del hojar genom åren sen 4-år tillbaka kör jag en suzuki 1400 intruder lite lätt trimmad för bättre vridmoment :D

Bild

Nice!

Ser väldigt bekväm ut! Finns det ordentliga väskor att köpa till den? Då är det ju bara att toura på menar jag... :D
jo den är bekväm att köra skönt ljud bra vrid.och framflyttade fotpinnar är kanon man sitter som en kung :lol:
skulle gärna haft större tank den rymmer 13-liter. jag har läderväskor som används vid längre sträckor.
den har 2-extraljus fram framflyttade fotpinnar och jardinljuddämpare = gott ljud hörs som en fiskebåt på tomgång dunk dunk :lol:
delarna satt monterade när jag köpte den.första vintern så bestyckades förgasarna om och kn-filter monterades samt nya lameller och styvare
fjädrar i kopplingen sedan blev det bänkkörning och allting justerades in så nu går hon perfekt.

är det din första hoj

mvh/roger
av NCR
lilleman skrev:är det din första hoj

mvh/roger
Jag antar att det där var en fråga... :)

Ja, det är det. Har hållit på och velat fram och tillbaka rätt många år nu men nu är det dags!
Användarvisningsbild
av lilleman
välkommen till hojarnas underbara värld :lol: kör försiktigt
min fru är göteborgare så det har blivit några vänder dit med hojen
och några turer till danmark.några jobbkompisar planerar att köra till norge
i sommar så jag funderar på att hänga på.

av NCR
Ingen annan på detta enorma forum som har och kör MC?

Kom igen nu, visa upp era älsklingar! :D
Användarvisningsbild
av Kaxe
jag har en Kawasaki VN 800 -05:a som jag kört 2600 mil med på 2 säsonger, brukar vara ute med Vulcan Riders och tuffa runt i sverige, bilder på hojen finns på min hemsida http://www.kaxe.se
kan säga att detta är sista nya hojen jag köper pga att jag kör så mycket , den har redan kostat mej över 15000 kr i servicar bara för att garantin ska gälla , den förra hojen ( Yamaha Virago ) servade jag själv hela tiden med allt inklusive byte av lameller , styrlager mm mm , nä blir det byte igen så blir det en begagnad som jag servar själv , tänk va mycket whiskey jag fått för dom 15000 kr jag nu lagt ut :-O)
av NCR
Prosper0 skrev:TDM 850, lite snyggare än 900an. ;-) Har kört 2 säsonger med den.

http://tdm.istheshit.net
Bild

//P

Edit: det här med [ img ]-taggen verkade ju fungera halv-bra...
Whoot! TDM! Svart också! :-)-)

(Välkommen hit till jagrullar.se förresten!)

Ja plomben är ett mysterium, vi ska gräv[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]