Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av NCR
Då jag har införskaffat en styck Scooter som jag tänker pendla till arbetet med, närmare bestämt en Piaggio Fly som drar 0,3/milen och har fri parkering så har jag "överlåtit" Volvon på hustrun istället. Med mina beräkningar kommer jag att ha tjänat in inköpskostnaden på 21.000:- (inkl hjälm, regnställ, handskar osv) på ca 7,5 månader om vi räknar in bensin, parkering och skatt/försäkring på Volvon.

Så vi hörs när vi ses gott folk! Ser ni en silverfärgad Scooter med en fånigt leende snubbe på, så kan det vara jag. 8)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Blir fint på vintern.... :D
av NCR
Fluffen skrev:Blir fint på vintern.... :D
Bor i Götet, här är det aldrig vinter du vet (och det finns dubbdäck till Scooters :lol: ), och de dagar som det eventuellt är minusgrader eller snö åker jag färja över hamnen i 10 minuter till jobbet så det skall nog gå fint det. Med 80:-/arbetsdag för parkering (tack så mycket för det CarPark) och ett bensinpris som snart är över 13:- litern så känns detta som en genial & ruskigt underhållande idé. Köra Volvo är skönt, köra Scooter är skitkul.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Är det så är det ju riktigt bra för din del.....Synd bara att jag har 35 km till jobbet....(S)
av Knasen
åker jag färja över hamnen i 10 minuter till jobbet
Bor du på Eriksberg?
av NCR
Knasen skrev:
åker jag färja över hamnen i 10 minuter till jobbet
Bor du på Eriksberg?
I krokarna där ja.
av Knasen
I krokarna där ja
Då bor vi i samma krokar :wink:
av NCR
fribbe_740 skrev:10 minuter? den scootern kommer sota igen :P
10 minuter om jag tar färjan ja (dvs utan scootern), annars tar det nog 20 runt om och över bron. :)
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]