Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DufuS112
Måste bara skriva av mig lite om hur överraskad man blir varje gång man får på sommardäcken. Efter att ha gungat runt med vinterdäck sen november har man vant sig vid att ratta vad som känns som en "pråm" eller liknande otympligt.:shock: ...Så nu när sommardäcken kommit på känns det som man har en helt ny bil! :P alldeles underbart....nu kan man köra i rondeller utan att riskera välta me bilen!! :wink:
av Frigge
Ja, visst vänjer man sig snabbt :lol:
av Daddan
Har upptäckt att 3 kilo i 16" vinterdäcken gjorde underverk för väghållningen! Men det är ett år tills du kan testa...
av OC-RA
Den största skillnaden för mig är att när jag "kickar" så ålade sig liksom bilen fram på vinterdäcken, med sommardäcken så går den spikrakt.
av jbl
La på mina däck i tisdags och visst är det skillnad till det bättre. Men byte även alla klonkstag fram och bak och det gjorde skillnad trots att dom inte var sop slut.
Användarvisningsbild
av DufuS112
Daddan skrev:Har upptäckt att 3 kilo i 16" vinterdäcken gjorde underverk för väghållningen! Men det är ett år tills du kan testa...
Okej, jag har kört runt med 2.3 kg med mina 15"...ska kanske testa med lite extra luft..fast som du sa,,,det dröjer en stund :P
av Gud
Slängde av vinterdäcken igår och köpte splitternya Goodyear Hydragrip som monterades på kärran, kan knappt tro att det är samma bil.

Kul med sommar.
av Noodles
Jaja nu är sommardäcken på.. så de e väl bara att vänta in snön.. :P
Användarvisningsbild
av lilleman
hur länge får man köra med vinterdäcken med dubb jag glömmer varje år hur länge det är :oops: mvh/roger
Användarvisningsbild
av Driver64
Saxat från Vägverket:

Under perioden 1 december – 31 mars är det krav på vinterdäck eller annan likvärdig utrustning (t.ex. sommardäck med snökedjor på alla hjulen) om det är vinterväglag.

Det är tillåtet att använda dubbdäck under perioden 1 oktober – 30 april. Dubbdäck får användas även under annan tid om det är eller befaras bli vinterväglag.
V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]