Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Hej CarMan
Fråga:
Gör inte du nått annat än hänger på det här forumet och dessutom kan :roll: svara eller tycka om ALLT :shock: inget ont menat men du verkar vara update om allt :shock: eller har jag fel :?: :???: Jag hänger också här varje dag 8) men inte är jag ett sånt geni som kan uttala mej om allt eller nästan allt hela tiden för det :???: eller gör du bara inlägg för att få "kedit" och ev. få en ny titel på forumet :roll: men ibland tycker jag faktiskt att du gör inlägg helt i onödan :x Detta är bara en fråga och inget påhopp på dej, men jag väljer att göra den offentligt bara för att det kan bli lite mycket ibland :x Dom inlägg som jag oftast gör är att svara så sakligt jag kan om den fråga som ställs :shock: och jag kan inte svara på dom alla frågor som ställs här heller och det gör jag inte heller, utan bara det jag vet eller har en aning om hur det funkar :) Sen att det finns en liten punkt på forumet där man kan snacka om vad som helst :lol: De är väl hur bra som helst :lol: men om man håller det där och inte lägger synpunkter på allt och sånt som man inte har en aning om så tycker åtminstånde jag att det räcker så :x
NEJ JAG menar inte att vara elak mot nån utan jag tycker bara att man ska svara på sånt man VET eller har en aning om :roll: eller har jag FEL :( Man måste väl få ha lite åsikter om vad vi ska snacka om på forumet och försöka att vara lite seriösa och hjälpa varandra med sånt som alla inte kan och det gör också dom flesta men ibland känns det som det kan bli lite för mycket av tomsnack :wink:

vetten

PS: det finns en utmärkt stavningskontroll på Google. DS
av sportmomentum
Inte vettigt att skriva på ett Forum this late hour men iallafall. CarMan Stavar sämre än dom sämsta i min förra klass hehe. Spelar ingen roll, förstår precis vad han menar.
Lutar åt att han är ytlänning på Finska fast han inte är finne. Mig veterligen hänger denna man CarMan utan bil på diverse Forum och delger sina tankar och kunskaper.

Så lite som undertecknad är ute så är han med och svarar på Energifrågor bl.a. Men Sport är han nog ointresserad av kan man hoppas, ligger jäkligt pyrt till annars. Fans är det värsta man kan drabbas av! Forumgud är han iallafall vare sig vi vill eller ej.

Etanol har han lite funderingar på. CarMan kan också var fler för att häröra till Engelska Pressen, dom har ingen som helst koll så att säga. Alltså, det han delger är ingen absolut sanning utan en Guide om hur det kan förhålla sig. Man skall alltid utifrån råd eller dylikt skapa sig en egen bild (uppfattning om vad som kan tänkas rätt för den enskilda situationen) nu blev det svårt.

Fuglesang fick åka istället för undertecknad , missar inte gärna en Liverpoolmatch;)

Stå på dig CarMan, din feting till bil var trevlig, lite udda är ALLTID kul.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Jädrigt onödigt att skriva en "offentlig" tråd om en enskild individ som inte gjort annat än att lägga ner tid och energi på att förhoppningsvis hjälpa andra (oftast okända) människor som har problem med sin bil.

Skicka ett PM till personen i fråga, alternativt undvik det han skriver.

Jag röstar för en låsning på en så OTROLIGT onödig tråd
av s60awd
vetten skrev:Hej CarMan
Fråga:
Gör inte du nått annat än hänger på det här forumet och dessutom kan :roll: svara eller tycka om ALLT :shock: inget ont menat men du verkar vara update om allt :shock: eller har jag fel :?: :???: Jag hänger också här varje dag 8) men inte är jag ett sånt geni som kan uttala mej om allt eller nästan allt hela tiden för det :???: eller gör du bara inlägg för att få "kedit" och ev. få en ny titel på forumet :roll: men ibland tycker jag faktiskt att du gör inlägg helt i onödan :x Detta är bara en fråga och inget påhopp på dej, men jag väljer att göra den offentligt bara för att det kan bli lite mycket ibland :x Dom inlägg som jag oftast gör är att svara så sakligt jag kan om den fråga som ställs :shock: och jag kan inte svara på dom alla frågor som ställs här heller och det gör jag inte heller, utan bara det jag vet eller har en aning om hur det funkar :) Sen att det finns en liten punkt på forumet där man kan snacka om vad som helst :lol: De är väl hur bra som helst :lol: men om man håller det där och inte lägger synpunkter på allt och sånt som man inte har en aning om så tycker åtminstånde jag att det räcker så :x
NEJ JAG menar inte att vara elak mot nån utan jag tycker bara att man ska svara på sånt man VET eller har en aning om :roll: eller har jag FEL :( Man måste väl få ha lite åsikter om vad vi ska snacka om på forumet och försöka att vara lite seriösa och hjälpa varandra med sånt som alla inte kan och det gör också dom flesta men ibland känns det som det kan bli lite för mycket av tomsnack :wink:

vetten

Det fanns ingenstans på google där man lärde sig vad punkt efter meningarna var??
av Knasen
Gör inte du nått annat än hänger på det här forumet och dessutom kan svara eller tycka om ALLT inget ont menat men du verkar vara update om allt eller har jag fel Jag hänger också här varje dag men inte är jag ett sånt geni som kan uttala mej om allt eller nästan allt hela tiden för det eller gör du bara inlägg för att få "kedit" och ev. få en ny titel på forumet men ibland tycker jag faktiskt att du gör inlägg helt i onödan Detta är bara en fråga och inget påhopp på dej, men jag väljer att göra den offentligt bara för att det kan bli lite mycket ibland Dom inlägg som jag oftast gör är att svara så sakligt jag kan om den fråga som ställs och jag kan inte svara på dom alla frågor som ställs här heller och det gör jag inte heller, utan bara det jag vet eller har en aning om hur det funkar Sen att det finns en liten punkt på forumet där man kan snacka om vad som helst De är väl hur bra som helst men om man håller det där och inte lägger synpunkter på allt och sånt som man inte har en aning om så tycker åtminstånde jag att det räcker så
NEJ JAG menar inte att vara elak mot nån utan jag tycker bara att man ska svara på sånt man VET eller har en aning om eller har jag FEL Man måste väl få ha lite åsikter om vad vi ska snacka om på forumet och försöka att vara lite seriösa och hjälpa varandra med sånt som alla inte kan och det gör också dom flesta men ibland känns det som det kan bli lite för mycket av tomsnack

vetten
Vetten!

Carman som jag tycker är en alldeles utmärkt medlem av detta forum så delar med sig sina egna erfarenheter till oss alla.

Jag tycker denna tråd skall låsa.

Carman stå på dej!
Användarvisningsbild
av CarMan
Hej.
jag tycker det är kul att ta detta offentligt, gillar mäst att svara på frågor ofentligt, då kan alla läsa (det samma gäller andra frågor också)

Vist hänger jag aldeles för mycke på forum (alla forum) & det är väll detta som gör att inte alla savar är rena fakta svar på trådskaparens frågor. Men an sak är säker att jag försöker vara tydig i hur jag svarar. är det någor jag är osäker på, så försöker jag skriva det & har jag svarat "rakt ut" så är det för att jag vet att det är så.
Och när jag vet att jag har rätt så kan jag vara drig mot dom som gissar. (det är ju då lixom lite rolig för sandra stammisar att läsa (vi som jobbar med bilar vardagligen)

-------------------------
jag är inte ute efter att ha mäst inlägg, moderatorerna får gärna tabort/nolla min räknare.

Det här med att felsöka på morderna bilar är ofta mycket kompliserat & det är klart att man kan bli sur när nån här på forumet idiotförklarar en hel bilverksta, trots att dom kanske inte gjort nått fel. ofta beror det ju på okunskap hoss knden, som han fyller i med en gissning. han stäler kanske en fråna här & får ett svar, som gör att han uppfattar felet som lätt hittat, men så är det sällan i verkligheten.

sen så kan vu det bli fel när man lagar en bil, men det är kanske bara en av 20 mekar som gör fel, eller han kanske bara gör fel en gång o då ska väll inte hela verksta få fan för det?

det som ofta kan uppfattas stötande är när jag vänder på allt, vilket jag ofta försöker göra, jag gör det för att visa att allt inte är svart eller vitt, försök att se det från andra sidan.

många tycker att ditten o datten är dyrt, men vad vill ni själva göra gratis? när det är klart att ni vill ha betalt
Sen ska man sörsöka att tänka logiskt, ingen bygger upp en verksamhet, när målet är att blåsa så många som möjligt.

-----------------------

det är helt rätt att jag hänger på många andra forum, jag försöker att ha samma andvändar namn "föra att inte gömma mig"
-----------------------

varför kan jag svara på så många frågor? Jo jag har inte skafat mig min kunskap på nätet (där man ibland kan lärasig fel) utan jag jobbar med detta till vardags & går många utbildningar i mitt yrke.

--------------------
Har lite brottom iväg, så jag han bara svara "lite ytligt". Var det nått vesäntligt jag missa av det ni skrev så skriv igen
Användarvisningsbild
av Snajper
vetten skrev:Hej CarMan
Fråga:

vetten

CarMan är kunnig, låt honom informera och hjälpa oss andra som kanske inte är fullt så duktiga på Volvo- relaterade frågor. Förresten är det ruskigt irriterande med dina smileys i varenda mening...

/Snajper

P.S. Lås tråden!!
av S60AWD2.5T
Läser hellre CarMans inlägg än dina Vetten.
Jag förstår alltid vad CarMan vill ha sagt med sina inlägg
men vad vill du med denna tråd?

Ta du och sanera dina smileys de är fanken så mycket jobbigare än lite felstavningar.
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev:Hej.
jag tycker det är kul att ta detta offentligt, gillar mäst att svara på frågor ofentligt, då kan alla läsa (det samma gäller andra frågor också)
Okej, jag skulel precis luft bort tråden, men tycker du det är "kul" så får den leva kvar.. Men jag flyttar den till Klotterplanket istället.

/L
Främre avgasrör

Katalysator (svensksåld bilar) blev till&ari[…]

Lättast är väl att mäta gä[…]

SKruvarna satt itne löst tyckte jag (nu vet j[…]

Hej igen, Nämen precis min tanke. Var mest in[…]