- mån 27 nov 2006, 15:37
#71779
Skruvhjälpen ger Stefan titeln Årets hedersknyffel

Stefan Stolt på Bilbolaget i Östersund har blivit nominerad till Årets Hedersknyffel för sin hjälpande insats.
Det var en förvånad men glad Stefan Stolt som tog emot ÖP:s tårta.
- Det här var oväntat. Det känns roligt att bli uppskattad, säger han.
- Han tog sig tid utan att jag bad honom och hjälpte en stackars kund som har tummen mitt i handen när det gäller mekaniska grejer, säger Urban Råberg, som står bakom nomineringen.
Urban Råberg berättar att han skulle ha fem skruvar till baksätet i bilen. Bilbolaget hade inte delarna hemma utan var tvungen att beställa hem dem.
- Men jag fick fel skruvar. Då tog Stefan sig tid och kollade upp vad som var fel och det visade sig att det inte var skruvar utan pluggar som fattades. Han beställde nya delar som kom redan dagen därpå. Jag tror till och med att han avslutade sin lunch tidigare för att sätta dit pluggarna åt mig, säger Urban Råberg.
Stefan Stolt har aldrig tidigare på grund av sin arbetsinsats fått en tårta av någon kund.
- Det här var egentligen ett verkstadsjobb och ingår inte i mina arbetsuppgifter. Men jag tycker att ibland att det är bättre att hjälpa kunden än att de ska behöva vänta och boka tid på verkstaden, säger han.
- Det han gjorde var oerhört värdefullt, säger Urban Råberg.
Johanna Svensson

Stefan Stolt på Bilbolaget i Östersund har blivit nominerad till Årets Hedersknyffel för sin hjälpande insats.
Det var en förvånad men glad Stefan Stolt som tog emot ÖP:s tårta.
- Det här var oväntat. Det känns roligt att bli uppskattad, säger han.
- Han tog sig tid utan att jag bad honom och hjälpte en stackars kund som har tummen mitt i handen när det gäller mekaniska grejer, säger Urban Råberg, som står bakom nomineringen.
Urban Råberg berättar att han skulle ha fem skruvar till baksätet i bilen. Bilbolaget hade inte delarna hemma utan var tvungen att beställa hem dem.
- Men jag fick fel skruvar. Då tog Stefan sig tid och kollade upp vad som var fel och det visade sig att det inte var skruvar utan pluggar som fattades. Han beställde nya delar som kom redan dagen därpå. Jag tror till och med att han avslutade sin lunch tidigare för att sätta dit pluggarna åt mig, säger Urban Råberg.
Stefan Stolt har aldrig tidigare på grund av sin arbetsinsats fått en tårta av någon kund.
- Det här var egentligen ett verkstadsjobb och ingår inte i mina arbetsuppgifter. Men jag tycker att ibland att det är bättre att hjälpa kunden än att de ska behöva vänta och boka tid på verkstaden, säger han.
- Det han gjorde var oerhört värdefullt, säger Urban Råberg.
Johanna Svensson
I'm back!