Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Scania
Det kanske kan tyckas futtigt att reta sig på dom som missbrukar handikappsparkeringarna - men det är nog inte futtigt för dom som behöver dom!

Blir så j-kla f-rbannad på alla fullt friska och viga människor som inte gitter gå några extra meter till affären, trots att det kanske finns gott om lediga parkeringsrutor. De kör helt sonika in på en handikappsruta, skuttar ur bilen och rusar in i äffären och det utan att skämmas!! Vissa ser nästan ut som elitidrottare...grrr... :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:

Jag har sett det så ofta att jag bara måste få skriva av mig min ilska över detta ofog av människor som helt tycks sakna empati för handikapppade eller på annat sätt sjuka människor.

Tack för ordet!
Användarvisningsbild
av lilleman
håller fullkomligt med har lagt märke till att det är många som satt det i system här i skurup och som du sa dem skuttar iväg som elitidrottare många gånger har jag inte kunnat hålla tyst :evil: och när det gäller familjeparkeringsplatserna är det många med nya bilar som stannar där för att slippa dörrdunkare blir så förbannad på detta.jag har 4barn som skall in och ur och då behöver man utrymmet som famplatserna erbjuder. :evil: :evil: mvh/roger
Användarvisningsbild
av Loner
Familjeparkering har jag aldrig hört talas om.....

Är man räd dom bilen förstår jag att man tar en handikapp parkering, för en vanblig parkering får man ju inte in en normalstor bil på, dom är för smala och för korta.. är man bara lat så är det för jävligt.

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
Är man så rädd om bilen så tycker jag det är bättre att dubbelparkera än att ta en handikappruta...

/Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Ja om man har nån moral, tror faktiskt dom flesta som nyttjar handikapp helt enkelt är för lata...

/L
Användarvisningsbild
av Scania
Loner,

Familjeparkeringar är vanliga vid större köpcentra.

Hoppas att du inte försvarar ofoget att ta en handikappruta bara för att man är rädd om bilen? Handikapprutor är heliga för mig.
Användarvisningsbild
av vetten
Håller helt med om att det är ett j...a sätt att parka på handikapparkeringar :x eftersom jag ibland har lite svårt att hålla käften så händer det att jag brukar påpeka detta om jag ser nån som gör det och ofta får till svar att " håll käften och skit i det du" det har tillochmed hänt att jag blivit hotad med stryk :evil: nej det bästa är väl att försöka få dit dom genom att hitta en p-vakt som lappar dom :twisted: ända gången som jag gillar dom :wink:

vetten
av anp
Men, gäller inte psykiskt handikapp på handikapparkeringar?

Det trodde jag i.o.m att så många svagsinta förare parkerar där utan skriftligt parkeringstillstånd.
av Noodles
Aldrig en handikapp..
Däremot används familjeparkeringen utanför stans större ICA butik då och då.
Man kan ju se det så också att vi som ställer oss där vill ha mer avstånd till småbarnsföräldrar (-mammor) som mer eller mindre oaktsamt smäller upp dörrarna för att parkera junior i stolen.

Förövrigt finns det knappast någon lag som styr över vilka som har rätt att använda familjeplatserna. ;)

Dubbelparkerar jag så gör jag det långt bort från entrén, bortanför 'kundvagnshäckarna', där det normalt är tomt!
Användarvisningsbild
av falcon
handikapp rutorna är heliga dom finns ju där av en anledning

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]