Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Någon som vet någon bra bok eller dylikt om hur man lär sig mecka med en bil, från a till ö så att säga? En annan gick ju inte på fordon å ej tid för kvällskurser..

VH Silver
Användarvisningsbild
av G-kraft
Haynes Reparations böcker skulle jag rekommendera...riktigt bra faktiskt..och finns till många bilar...sök på de...
av Addekarlsson
Haynes bygger på en total nerplockning och ihopsättning av en bil, även om dom missat en hel del, samt beskrivit en del helt galet. Synt förnuft löser dom missarna... :wink:
MEn det är nog den bästa bok man kan ha när man skruvar, om man inte vill lägga en förmögenhet på att köpa hela serien av volvos gröna böcker. :D
Jag köper nästan alltid Haynes bok när jag byter bil. Nu har jag dock gått bet på det, för den finns tydligen inte till Volvo 960...

Kostar ett par hundringar hos Micro, Mekonomen, Volvo, Biltema, OKQ8 m.fl m.fl...

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
tack för tipsen, dock tänkte jag någon mer övergripande över alla bilar och mer bilder (hehe 5år :D), gärna också en mer pedagogisk bok som gärna beskriver mer eller mindre alla funktionerna i bilen och dess delar!
Användarvisningsbild
av Hasse63
Sådan bok finns inte för de skulle bli sååååå tjock.
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Hasse63 skrev:Sådan bok finns inte för de skulle bli sååååå tjock.

Som att säga att nationalencyklopedin inte skulle finnas ;) om inte annat skulle säkert något geni kommit på att dela upp denna bok i 3 delar t.ex. :D
Användarvisningsbild
av G-kraft
Tror starkt på att det inte finns en sådan bok-serie för bilar, som National ency....
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
haha jaja, lika mycke negativ respons som possetiv ;) dock va frågan om nån visste någon bok som finns, spekulationer om det inte finns gör inte mitt letande lättare ;)
av evozz
Addekarlsson skrev:Haynes bygger på en total nerplockning och ihopsättning av en bil, även om dom missat en hel del, samt beskrivit en del helt galet. Synt förnuft löser dom missarna... :wink:
MEn det är nog den bästa bok man kan ha när man skruvar, om man inte vill lägga en förmögenhet på att köpa hela serien av volvos gröna böcker. :D
Jag köper nästan alltid Haynes bok när jag byter bil. Nu har jag dock gått bet på det, för den finns tydligen inte till Volvo 960...

Kostar ett par hundringar hos Micro, Mekonomen, Volvo, Biltema, OKQ8 m.fl m.fl...

Mvh/ Adde
Bok till 960 finns, dock behandlar den inte 960 separat, utan fler modeller i samma bok. Dessutom på engelska.
Dock är den innehållsrik!

Chilton heter den, finns hos välsorterade bokhandlare.

bild:
Bild
Användarvisningsbild
av Hasse63
Hur många bilmärken/bilmodeller finns det? Det skulle bli hyllvis med böcker för att få med allt.

Du får rikta in dig på det märket du har eller vill ha och börja där.

Jag speculerar inte utan jag svär på att det inte finns en sådan bok som tar upp allt du vill veta i en och samma bok och inte häller i en boksammling om 50 böcker. :wink:
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]