- mån 04 sep 2006, 16:25
Såg en bil på Ivars Bil i Hoting i lördags... Igår, söndag, åkte jag och hämtade den för provkörning... Idag måndag har jag skakat hand med säljaren...
Det blev en Volvo 960 -96 med B6304 (tror jag den heter). Det är alltså 3 liters raka sexan och automat.
Är väl inget märkvärdigt egentligen med en sån. Men just denna är det lite roligt med, för det är Svenska Regeringskansliet som ägt den tidigare. :D
Så det har åkt lite högdjur i den under åren. :D
I skrivande stund har den rullat 21300 mil.
Klassiska strålkastarna i kofångaren bak sitter där, tänds både manuellt och när man lägger i backen. :D Så det lär dröja ett tag innan folket här på orten vågar köra om mig nu (dom som vet vad dessa lampor innebär alltså).
Bilfirman ska bara gå igenom den lite, fixa lite service, lägga på nya vinterdäck på fälgarna, sen får jag hämta den. Så jag räknar med att ha den under nästa vecka nån gång. :D
Mörkblå metallic är den. Riktigt fin, med ett par skrap och en buckla. Inget som inte går att fixa ganska enkelt.
Får ge 52 000 för den, vilket känns som ett bra pris.
Fråga inte efter bilder, för det har jag inga. Dels har det bara regnat under tiden jag haft den, sen har jag inte prioriterat att ta kort på en bil jag inte visste om jag skulle köpa eller inte.
Men så fort jag fått hem den, så ska jag ta kort på den och lägga upp. :D
För nu vet jag ju resultatet av mitt impulstänkande om provkörning. :D
Mvh/ Adde
Det blev en Volvo 960 -96 med B6304 (tror jag den heter). Det är alltså 3 liters raka sexan och automat.
Är väl inget märkvärdigt egentligen med en sån. Men just denna är det lite roligt med, för det är Svenska Regeringskansliet som ägt den tidigare. :D
Så det har åkt lite högdjur i den under åren. :D
I skrivande stund har den rullat 21300 mil.
Klassiska strålkastarna i kofångaren bak sitter där, tänds både manuellt och när man lägger i backen. :D Så det lär dröja ett tag innan folket här på orten vågar köra om mig nu (dom som vet vad dessa lampor innebär alltså).
Bilfirman ska bara gå igenom den lite, fixa lite service, lägga på nya vinterdäck på fälgarna, sen får jag hämta den. Så jag räknar med att ha den under nästa vecka nån gång. :D
Mörkblå metallic är den. Riktigt fin, med ett par skrap och en buckla. Inget som inte går att fixa ganska enkelt.
Får ge 52 000 för den, vilket känns som ett bra pris.
Fråga inte efter bilder, för det har jag inga. Dels har det bara regnat under tiden jag haft den, sen har jag inte prioriterat att ta kort på en bil jag inte visste om jag skulle köpa eller inte.
Men så fort jag fått hem den, så ska jag ta kort på den och lägga upp. :D
För nu vet jag ju resultatet av mitt impulstänkande om provkörning. :D
Mvh/ Adde
Länkar till addes hemsida som inte fungerar? Byt ut http://www.adde.dk/ i länken mot http://www.jagrullar.se/forum/images/faq/ så bör ni komma åt det ni söker. Pm'a även mig eller annan moderator så vi kan gå in och laga länken /Brainy