Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Upptäckte en oroväckande sak i helgen, som nu när vädret visade sin fina sida fick sina brister åtgärdade.

Bild

Kan ni gissa vad jag är på gång att byta?

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
jo det kan vi, men det är ju inte så skoj att rätt svar kommer direkt. ser att den inte är bytt än, den på bilden är fortfarande smutsig
Användarvisningsbild
av Loner
Kan ju tillägga att Volvo bytt design lite på den, trodde jag fick till nån annan bil när jag köpte min reservdel..

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:Kan ju tillägga att Volvo bytt design lite på den, trodde jag fick till nån annan bil när jag köpte min reservdel..

/L
ja just det, nu är det ju gummi ivägen, så man inte ser rakt igenom
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev:
Loner skrev:Kan ju tillägga att Volvo bytt design lite på den, trodde jag fick till nån annan bil när jag köpte min reservdel..

/L
ja just det, nu är det ju gummi ivägen, så man inte ser rakt igenom
Precis.

Bild
Bild
Bild

/L
Användarvisningsbild
av eccy243
Senvägar e genvägar! Inte måste man lossa fjäderbensstaget för att byta motorfästet?

Lite för lite glykol har du också...
Användarvisningsbild
av CarMan
eccy243 skrev:Senvägar e genvägar! Inte måste man lossa fjäderbensstaget för att byta motorfästet?

med tanke på att det tar 5min att lossa det med handverktyg, så kan man ju lika gärna göra det.
Användarvisningsbild
av Loner
eccy243 skrev:Senvägar e genvägar! Inte måste man lossa fjäderbensstaget för att byta motorfästet?

Det är ju inte ens ett fjäderbensstag om vi skall vara petiga,
men jo det är ju så mycket enklare att komma åt bulten som sitter höger bak. Och det tar ju inte ens 1 minut att lossa det.

Angående glykolen så ja det är lite men strax över min-nivån, men det kommer att ordna sig när det är dags att vinterrusta bilen.

/L
Användarvisningsbild
av _Rick_
loner: vad är det för plåtflerp du håller i?

Jag har beställt ett Evolve gummi (svart) får se när jag får det. Men det nya fästet verkar ju rätt smidigt. Ser ut att hålla lite bättre.

Hoppas man slipper oönskade ryck och klonk när man kör med det nya Evolvefästet. Och att det inte vibrerar för mycket
Användarvisningsbild
av CarMan
varför bestäler man ett "evolve" motorföste?
dom har väll bara det srota på motorn o inte dom 4 små i ändarna på det tvärgående staget???

byter man inte alla så blir det ju inte stummare & man riskerar ju då att få dunk ljud & högra motor ljud/vibrationer.
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]