Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Seafront
Kvinnan som har garageplatsen till höger om min vägrar erkänna att det är hon som orsakat lackskadorna… påstår att hon aldrig har noterat att hon stöter till min bil när hon öppnar sina dörrar. Hon är väldigt "stor" - har vissa besvär att ta sig ur bilen, i synnerhet när dörren inte kan öppnas fullt ut.

Bilderna visar skadorna efter sju månaders upprepat våld, de syns knappt i det dunkla ljuset i garaget men ute i solsken ser det för j*kligt ut. Skadorna är koncentrerade till två områden på min bil, det är där hennes fram- och bakdörr kan tänkas slå till min bil när hon öppnar dem. Inringat är två rejäla bucklor. Nu efter drygt ett år så har skadorna fördubblats, i synnerhet vid dörrhantaget.

Vad göra? Polisanmäla henne för uppsåtlig och upprepande skadegörelse? Kräva ersättning, hur mycket?

Har Lahega Toughguard lackskydd och när jag gjorde återbehandling så noterade de skadorna genast, det var inget snack om att dessa skador orsakas av annat än upprepat våld från annan bils dörr.

Kuriosa: Pratade med Volvia om detta och fick bla ett svar att varje liten skada kan generera en självrisk…

Bild

Bild
av matzen10
Håller med; lurpassa! Sedan är väl frågan om ni behöver vara två för att få damen att erkänna?
Det är ett så vidrigt beteende att inte stå för det man gör eller säger..

Finns strömuttag i garaget? Då kan alternativet vara att slänga upp en liten kamera som är rörelseaktiverad, med inspelningsapparatur. Gång på gång.. Lär nog bli billigare än att betala självrisken iaf.
Om kameran enbart är riktad mot sin egen bil borde det inte vara integritetskränkande eller nåt..
av S60AWD2.5T
Hej!
tråkig historia det där.
Ta reda på när hon åker med bilen.
Sedan bäddar du ned dig i baksätet och väntar på smällarna.
Men det blir riktigt svårt att bevisa mer än ett märke.
av Noodles
Hon påstår att hon inte noterat.. nej tacka f__n för de :twisted:

Hoppas det löser sig, göm dig i bilen/lurpassa på hon.

Räknas det inte som smitning och orsaka uppslagsmärken och smita därifrån?
av Uninium
Jag vet iallafall vad jag gjort...en aningen omoget men ge tillbaks med samma mynt.Men med nått annat än din bildörr.
av GT-87
unlock26 skrev:Jag vet iallafall vad jag gjort...en aningen omoget men ge tillbaks med samma mynt.Men med nått annat än din bildörr.
det är inte bara en aning omoget. det är mycket omoget. Dessutom dumt.
Två fel gör inte ett rätt.
Användarvisningsbild
av _Rick_
jäkligt svårt sånt där. Man är väl helt utlämnad. Det fina uttrycket: Jamen det är ord mot ord vettu..

då står man där och får betala självrisk eller strunta i skadorna..
av Seafront
Jag får väl göra en polisanmälan, hävda att hon uppsåtligen och upprepande gör skadegörelse alternativt hävda att hon trots påpekande fortsätter att vara oaktsam. Troligtvis avför polisen detta ärende med det vanliga, brott kan ej styrkas.

Med papper från polis, oavsett vad polisen kommer fram till, kan jag hos styrelsen för bostadsrättsföreningen begära att hennes rätt att nyttja parkeringsplatsen i garaget förverkas då det är till men för mig och min egendom.
av S60AWD2.5T
Om du ser henne göra märken så räcker inte ens det. Ord mot ord.
Du behöver vittnen för att lyckas med en rättslihg prosess.

Kan du på något sätt byta plats eller sätta upp ett skydd?
Det är nog enda chansen.

Hade loss knappen och mätte på den oc[…]

Ingen aning dessvärre. Gissar att vevaxelgiv[…]

På S/V70 släpper galonklädseln i i[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Då får det bli balkbyte. Och framvagns[…]