Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Hej.

Insåg för jag vet inte vilken gång i ordningen att vår lilla Honda 1-stegare är för liten och klen och att vi behöver en större och kraftigare 2-stegsslunga.
Hondan har funkat fint att köra garageuppfarten med om snön är lagom djup och inte för blöt, ofta får vi en mastodont till plogvall just vid infarten ut till den större vägen som går förbi som det är lönlöst att försöka få bort med den.

Har grannar med 2-stegare på 5-7hk (våran Honda är på 5hk) och dom har ofta problem med just plogvallen och vi vill då gärna ha något som är kraftigare kanske runt 10hk.
Listar 2st kandidater nedan.

http://www.lovangersmaskin.se/jarn/prod ... ts_id/2485
http://www.lovangersmaskin.se/jarn/prod ... 9jdsffhc42

Ska nödvändigtvis inte köpa just ifrån Lövångers, dom är bara med för att visa exempel på typ av maskiner vi (jag) är intresserad av :D
Senast redigerad av 1 jojjeblom, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sthlm
Om du tror dig klara dig på 9hk så köp snäppet över iallafall.
Min fader skulle köpa snöslunga 1990 och läste tester på dessa.
När han väl skulle köpa så vägrade grabben (köpt mycket av killen i många år) sälja den "bäst i test" till honom.
Blev en extra rabatt till min far för att övertyga honom om vad han skulle ha.
Det var något vi inte ångrade när grannarna stod och tuggade i snövallarna utan resultat.
Det var på tiden då vi faktiskt hade snö i Stockholm och inte snökaos och katastrofläge redan vid 1 cm snö.

Visst går det utmärkt med en liten rackare men det tar en väldans tid och är inte lika roligt som när man kan dra rätt in i vallen och se lappmöglet fara dit det hör hemma.
Jag tyckte det var roligt att köra den där snöslungan och skottade gladeligen åt både oss och åt grannarna.
Bild

Andra körningen idag, och varför har jag inte köpt en redig maskin för länge sen. Plogvallen som man slitit med som fasen med tidigare år var nu löjligt smidig att få bort, blev knappt svettig under tungan ens :D
En maskin jag känner mig ovanligt nöjd med (B)
Toro... vill minnas att kompisen köpte en sådan. Den gick loss på 10000:- och har inte gjort annat än krånglat. Det fattades delar och saker satt löst, eller lossnade. Nu fungerar inte växlarna. Jag tror inte han har hört mer än högst någon timme med den. Leverantören hade en snubbe som åkte runt i regionen och efterjusterade varenda maskin de sålt. Ja ja... kineserna har kanske fått stil på dem nu.
llesrof skrev:Toro... vill minnas att kompisen köpte en sådan. Den gick loss på 10000:- och har inte gjort annat än krånglat. Det fattades delar och saker satt löst, eller lossnade. Nu fungerar inte växlarna. Jag tror inte han har hört mer än högst någon timme med den. Leverantören hade en snubbe som åkte runt i regionen och efterjusterade varenda maskin de sålt. Ja ja... kineserna har kanske fått stil på dem nu.
Joråsåatt kines var det ja, det jag läste/hörde mig för innan jag bestämde mig för att köpa just en Toro var att ville man ha en bra/driftsäker slunga så var det Honda eller Toro att välja på.
Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]