Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

metalHJ skrev:
Marlboroman skrev:Men InFlames har ju lidit av samma bekymmer under spelningarna i år, för mycket från nya skivan, men det är väl pliktskyldigast. Men ibland slår det lite fel ut, som... undrar var på spelningen på annexet där de startade spelningen med The Chosen Pessimist vilket väl inte vore mitt förstaval för låt att inleda med.
Jag blev däremot ganska chockad, när man stod längst fram aspeppad till att börja rocka... Istället fick man börja hångla, vilket jag inte hade räknat med förrens in i mitten av koncerten :roll: Men jag fick mitt, så fort låten system kom hoppade jag högt och hjälpte grabbarna i mosh piten :mrgreen: vilken triggande låt det är. Och inte tala om trigger eller in search for 1.

Men faktum är att koncerten i annexet faktiskt var ganska varierad, och enligt min smak en riktigt bra spelning från deras sida. Dock lite chockande att dom INTE avslutade koncerten efter my sweet shadow, utan dundrar vidare... Jag var hur som hellst, kanonnöjd med spelningen! Däremot var spelningen på metaltown i sommras, rent för mycket "A sense of purpose". Fast vi hade trevligt ändå, hamnade jämte ett gäng skåningar som var riktigt glada i headbanging och höll god fart trots de nya låtvalen :mrgreen:

Ska du på SRF i sommar?
Vi stog nog mest å vänta på Only For The Weak, är väl den som triggar oss mest 8) Va nog värsy på Peace And Love, då gick vi igång... lite väl kanske, men vi va ju längst fram 8) De spelningar jag va på under sommaren va ju bra, men som sagt, det ska va de äldre skivorna.

Har inte tittat ut nånting för sommaren alls. SRF va det dålig uppslutning på i somras, får se hur det blir i sommar, inget bestämt än.
Det är många som anser det om In Flames, att deras äldre skivor är bättre... Trots detta är dom större än någonsin med hjälp av A sense of purpose, och ska på grammisgalan nu på onsdag! Men det är nog också många noobies som är fan av nya plattan... Men det blir ju så när bandet funnits så många år, nytt folk ansluter och fastnar för det som är aktuellt. Dom bästa plattorna från min sida är "Soundtrack to your escape" och "Reroute to remain". Det var dessa skivor som gjorde mig helt såld på gruppen!

Vi diskuterade festivaler i fredags ute på en rockbar, och det ryktades då om att alla biljetter till wacken redan är slutsålt. Vilket var en liten besvikelse, då jag faktiskt blivit väldigt sugen på wacken. Men det finns ju flera andra större, utomlands.

SRF känns iaf. givet för i år, sen beror det på hur många som hakar på! Fylla bilen är målet, och husvagn känns riktigt lockande :)
LowRider skrev:JAg kan ju tipsa om denna lilla tillställning här i Umeå.
http://www.houseofmetal.se/

Dags för en Volvoträff och lite trevlig metal i dagarna 2 :D
House of metal minns jag att vi kikade på under förra året, blev dock inget av det! Det är ju en bit att resa, för en förhållandevis liten tillställning... Men norr har jag absolut inget emot, har semestrat där uppe 2 år i rad nu :) Båda gångerna mellandlandade vi i Umeå.
metalHJ skrev:Det är många som anser det om In Flames, att deras äldre skivor är bättre... Trots detta är dom större än någonsin med hjälp av A sense of purpose, och ska på grammisgalan nu på onsdag! Men det är nog också många noobies som är fan av nya plattan... Men det blir ju så när bandet funnits så många år, nytt folk ansluter och fastnar för det som är aktuellt. Dom bästa plattorna från min sida är "Soundtrack to your escape" och "Reroute to remain". Det var dessa skivor som gjorde mig helt såld på gruppen!

Vi diskuterade festivaler i fredags ute på en rockbar, och det ryktades då om att alla biljetter till wacken redan är slutsålt. Vilket var en liten besvikelse, då jag faktiskt blivit väldigt sugen på wacken. Men det finns ju flera andra större, utomlands.

SRF känns iaf. givet för i år, sen beror det på hur många som hakar på! Fylla bilen är målet, och husvagn känns riktigt lockande :)
Det är inte bara dem, ta Metallica eller Iron Maiden så föredrar ju jag de äldra skivorna där med. Sen är väl frågan om hur mycket bättre de är kontra mera nostalgiska skäl. Sen så är det väl oftast som så att om man aldrig hört ett album förr och hör nån singel som är bra så köper man ju det albumet, för sen kanske upptäcka att de släppt 4 album före.

Wacken är ju en grym festival, så det är inte otroligt att det är slusålt på en gång. Lite samma läge här inför SRF, beror på antalet deltagare. Husvagn är ju inte dumt. Tälta kan jag leva med, men aldrig gratiscampingen igen...
Här kommer lite av det jag dagligen/nattligen lyssnar på, Utan inbördes ordning. Kan även komma att skriva en liten lista med låtar jag gillar.
  • AC/DC
  • Alice Cooper
  • Black Sabbath
  • Dio
  • Finntroll
  • GNR
  • Hammerfall
  • Iron Maiden Lyssnas mest på just nu.
  • Judas Priest
  • Kiss
  • Lordi
  • Manowar
  • Metallica
  • Monster Magnet
  • Nightwish
  • Ozzy Osbourne
  • Rammstein
  • Slayer
  • Twisted Sisters
Cybermunk, en hel del intressant på listan :)

Men ser att majoriteten är typisk 80 tals rock, vilket är grunden för banden som förgyller mitt liv...

Rammstein - Gruppen som var inkörsporten i hårdrocks/metalvärlden för min del! Tung industrimetal...
In Flames - Bandet som grundade mitt intresse för trash/heavy/death metal. The gothenburg sound är inspirerande!

Soulfly
Cavalera Conspiracy
Soilwork
Lamb of God
Kataklysm
Scar Symmetry
Threat Signal
Disturbed
Bullet For My Valentine
As I Lay Dying
Korn
Story of The Year
Funeral For a Friend
Fall out Boy
My Chemical Romance
Dark Tranquillity
Dimmu Borgir
Ektomorf
Fear Factory
Gojira
Staind

m.m.

Listan kan göras oändlig, och vad som lyssnas på beror på sinnestämningen. Men trash är nog det som lyssnas mest på just nu, snabbt hårt och tungt!
Marlboroman skrev:
metalHJ skrev: Tälta kan jag leva med, men aldrig gratiscampingen igen...
Var det -04? Misär... Enda som var kul var han i studentmössa som spelade Eddie Meduzas "ronka balle" och... gjorde just det.
Sparkz skrev:
Marlboroman skrev:
metalHJ skrev: Tälta kan jag leva med, men aldrig gratiscampingen igen...
Var det -04? Misär... Enda som var kul var han i studentmössa som spelade Eddie Meduzas "ronka balle" och... gjorde just det.
Mja... Vart osäker, regnade det då? Från den svängen kommer jag bara ihåg att det va en stor leråker.
Var iväg o kikade på Deathstars igår, och det blev en väldig överraskning! Det bandet kunde verkligen prestera mer än jag förväntat mig på scen... Jag har diggat dom mycket förut, men efter igår blev jag ännu mer frälst av den mörka goth/synth/industri metalen! Men inte att förglömma, det är ju ett mer "poppigt" stuk, än "black" på Deathstars.

Och mitt i denna veva har jag dessutom upptäckt ett riktigt bra gothic band, norrmännen Gothminister! De kan verkligen producera TUNG industri med synt i grunden. Positivt överraskad även där, och jag börjar hitta lite komplement till Rammstein som förut verkade svårt...

Koncert nyheter ang. Metaltown, Marilyn Manson ska uppträda! :shock: Detta kan bli en väldigt spännande festival, minst sagt 8)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Må så vara, men det är flera star[…]

Om vägavgifter hade lett till motsvarande s&a[…]

Det är väl den varianten av navigator d&[…]

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]