Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kebabpizza
Är industrielektriker och då stöter man på det mesta i el-väg. Tyvärr är inte allt lika kul...

Fast det här är ganska kul:

Bild
Användarvisningsbild
av dahlen
är semestervikarie lite här och där för tillfället. just nu sitter jag i en volvo (någonting)240(någonting) (24ton) på ett sanerings område (ett gammalt vaskbruk med diverse tungmetaller i marken. hjälper arkeologer och lastar lastbilar. blir två och en halv vecka här. sedan blir det troligtvis 3 veckor på ett annat företag med lastbilskörning.

bild på åbäket. gått ca 8700 timmar. ser dock ut som att minst ha gått 15000 :roll:
Bild
Användarvisningsbild
av bjompa
Ja så här ser min polackdragare ut, den går på fritösolja å är über miljövänlig, man får åka in på volvo å rensa spridarna från div skit tex. strips, lökringar å ibland även räkor å bananer :wink:

Bild
av ZizzoZ
kul o läsa vad alla jobbar med, har även jag fotoförbud på mitt jobb, jobbar som driftoperatör i Anrikningsverk i en gruva.

Får alltså malmen att bli metaller - förklarat så en 2åring förstår :P(även om dom kanske inte vet vad malm är :P´

Bild

Här är dock en bild på utsidan av anrikningsverket
av llesrof
Jag jobbar som gurkplockare. Tyvärr är det så hemligt att det råder totalt fotoförbud där också. Ungefär som hos alla andra som skriver i denna tråd, fast vi får inte ens ha mobiltelefoner med kamera. Efter varje arbetspass blir vi hjärntvättade så att vi inte ens kan berätta eller göra en skiss över hur arbetsplatsen ser ut. Sa jag att vi även blir kroppsvisiterade? Jepp, även "där". Med lite övning kan man få plats med en hel gurka. En före detta kollega försökte smuggla ut en gurka den vägen men blev påkommen. Han försvann under mystiska omständigheter. Själva gurkan hamnade i en burk bostongurka nära dig. :D
Användarvisningsbild
av crumpets
Faktum är att jag var på intervju på ett ställe där man inte fick ha telefonen med sig in ens :(, och man blev visiterad + metalldetektor varje gång man skulle in på arbetsplatsen. På grund av att de inte litade på att personalen inte skulle stjäla från lagren :roll:

Gud log dock mot mig och gav oss en finanskris som initierade ett anställningsstopp hos dem. Fy fan för att vara på en sån arbetplats... Kan iofs ha varit fotoförbud där jag tog kaffemuggsbilden men sålänge den inte avslöjar företagshemligheter eller understödjer industrispionage på något sätt har jag svårt att tro att jag skulle bli fälld nånstans för den.
Användarvisningsbild
av Dalmans
bjompa skrev:Ja så här ser min polackdragare ut, den går på fritösolja å är über miljövänlig, man får åka in på volvo å rensa spridarna från div skit tex. strips, lökringar å ibland även räkor å bananer :wink:

Bild

hur många bilar har ni som är lik denna? mötte två i Borlänge idag...
en med en äldre man och efter en med en inte fullt så gammal man :D
av kottskrapa
Att man inte får ha med sig telefoner är inte så konstigt, många fabriker är EX klassade och då får man inte ha med sig icke klassad utrustning och även om man skulle ha en som är klassad så måste man söka tillstånd för att få ha med sig den.

Har varit på besök på en fabrik under skoltiden och där fick man inte ha med sig klocka på armen då det var så stark magnetism inne i ett utav rummen
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]