Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TotanTotan
Är en film älskare och tittar på det mesta men det finns några filmer som står ut lite mer:

Shining - Jack Nicholson, behöver man säga mer, rankar den som världens bästa film genom tiderna!

Gökboet - behöver inte kommenteras

Alien - den första filmen, sjukt spännande

Den sista färden - helt outstanding i natur och handling

Deer Hunter - i en klass för sej

Sagan om ringen trilogin - Tolkien nörd som jag är var detta så jävla bra, bättre gjord film går inte, som böckerna. Väntar på Bilbo som kommer om 1 år ungefär. Ska visst vara i 2 delar, tycka bra ja!

Sen tycker jag faktiskt att det kan vara sjukt roligt att snöa in på ett gäng 007 filmer, det är nåt visst med dom
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Såg en film förra veckan som heter:

The Smurfs http://www.imdb.com/title/tt0472181/

Nu var det ju bra många år sedan man själv läste Smurf albumen men det skojiga med filmen är att den lever upp till förväntningarna.... speciellt skådisen som spelar Gargamel gör det riktigt bra, om inte annat mimiken .... fick mig några ordentliga skrattatacker under filmen.
Användarvisningsbild
av Funk
Ett tips på bioaktuell fim är "Drive" med Ryan Gosling , mycket sevärd enligt mig..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Ticken
Ja den verkar fakiskt riktigt bra. Får gå och kika på den i veckan!

/Ticken
av 2444ever
Ryan Gosling brukar ju vara en garanti för en bra film
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Gladiator gillade jag
Bondfilmer Med Sean Connery, Roger Moore och Timothy Dalton gillar jag men inte resten av bondfilmerna
Sound of Musik är en fantastisk musikfilm liksom Funny Girl
Doktor Zjivago är även det en bra film
Gillar de flesta Hamiltonfilmerna
Tycker Matrix är skit.

Mvh GK
av llesrof
gnestakalle skrev:Gladiator gillade jag
Bondfilmer Med Sean Connery, Roger Moore och Timothy Dalton gillar jag men inte resten av bondfilmerna
Sound of Musik är en fantastisk musikfilm liksom Funny Girl
Doktor Zjivago är även det en bra film
Gillar de flesta Hamiltonfilmerna
Tycker Matrix är skit.

Mvh GK
Börjar inbilla mig att du har god smak :D
Matix är... sådär. Förstår inte storheten. Känns bara krystad. Men det är klart, någon story måste de ju hänga upp effekterna i. Jag är lite av den åsikten att en bra film klarar sig utan spektakulära effekter.

Doktor Zjivago har jag inte sett men den finns på bibblan. Får norpa till mig den någon dag.

Igår lånade jag några andra filmer:
"The city of life and death", om japanernas invasion av Kina 1937. De var inte snälla, de där japanerna.
"Dobermann", en fransk film om banditer. Har sett den tidigare för längesedan och vill minnas att den var otäckt brutal.
"Gallipoli" och den är ju nästan en klassiker.
"Djävulens arkitekt", en miniserie om Albert Speer och hur an var invecklad i Hitlers planer.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]