Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
I vilket fall som helst så kan man inte hävda ond/god tro angående ägarförhållandet. Däremot så lär killen kunna bli anmäld för bedrägeri då han hade ont uppsåt när han hävdade att kamrem osv var bytt.

Ägarförhållandena, det lär bero på hur kvittot är utformat, men är det riktigt utformat så är bilen Jimmys och det är bara att vänta tills vägverket har skrivit över bilen (vilket lär ta tid). Om nu inte Jimmy vill häva köpet pga dolda fel som köparen visste om, chansen att lyckas få tillbaka pengarna av en sån här lurendrejare lär ju dock vara minimal :(

/Anders
Användarvisningsbild
av JimmyG
Izet var den riktiga ägaren, vi ringde vägverket när vi satt i bilen, och dom sa samma sak som stod på hans legitimation.... därför kände jag att jag inte hade det att oro mej för, sen hade vi åkt 25 mil för att hamta den ocå, och ville inte åka 25 mil till hem utan bil.

men det visade sej att lita på folk inte fungerar.
Användarvisningsbild
av JimmyG
Sen vill jag om jag inte redan gjort det tacka för all hjälp jag får av er, blir nästan rörd till tårar när man ser vilket kamratskap det finns på detta forum, så tack alla ni som hjälpt mej så här långt med divere tipps och råd.
av S60AWD2.5T
Hej "stackare".

Den killen skall du inte räkna med att få något mer ämn bekymmer av.
Diu har gjort vissa STORA misstag hoppas du och andra lär dig av det.
Skall inte ge mer pekpinnar.

1. Lås in bilen som någon tidigare sa.
2. Polisanmäl hela händelsen medela också VV precis som du redan gjort.
3. Vänta på ägarbytet och känn dig blåst på skatten och kamrem o AC rep.
4. Låt ett år gå och träffa snubben i rätten. Han är säkert van.

Har han någon anmärkning i Ratsit?

Hoppas bilen är värd pengarna ändå.

Man lånar inte ut 20 spänn till en okänd men man köper en bil av den samme för en massa slantar..........
Användarvisningsbild
av vetten
På vv-sida kan man ju kolla lite uppgifter om bilen bara man har regnr. och man kan också få ett sms med ägaruppgifter men där saknas det en sak som det skulle vara bra att få.....nämligen hur länge bilen varit registrerad på den ägaren vilket kan vara en nog så viktig upplysning speciellt om man köper bilen privat, om man köper av en bilhandlare så vet man ju oftast att det är just en bilhandlare och en sån kanske inte har haft bilen inne mer än ett par dar eller veckor men om man köper av en privatperson som kanske bilen varit regad på ett par dar så kan man ju bli lite konfunderad :shock: Jag har faktiskt köpt en bil en gång av en privatperson utan att få handlingarna på en gång (Hon hittade dom inte för dom låg i hennes mans bil som var 100mil därifrån) utan skickade till mej en vecka senare fick dessutom extranyckeln då också men där kände jag att personen ifråga var att lita på även om man va lite orolig innan papperer kom ??:-/ men det va så att har man åkt 35mil för att kolla en bil som man absolut vill ha så kändes det svårt att vända hem igen utan så jag gjorde affär och blev inte blåst detta hände dessutom för c:a 10år sen och jag tror att folk va lite ärligare då. Måste iallafall säga att jag tycker synd om dej Jimmy {:-O man blir ju som en vanlig svenne jävligt besviken när sånt ska behöva hända. Har funderat lite kring hur jag själv skulle göra i ett liknande fall men jag tror nog att jag skulle ta med mej några "välbyggda" kompisar och avlägga ett besök hos vederbörade för att försöka reda ut det inträffade, vill absolut inte försöka få någon att ta till våld utan man får ju hoppas på att det går att lösa genom att bara dyka upp helt så där utan förvarning (U) Hoppas att du kan reda ut det som inträffat men lås in bilen tills det är löst så att den inte försvinner också. Tufft av dej Jimmy att våga erkänna en sån sak och be om råd och hjälp här för lite tips hoppas jag att du fått genom att ta upp ämnet här på forumet :-)-)

vetten
Användarvisningsbild
av T.B
vetten skrev:På vv-sida kan man ju kolla lite uppgifter om bilen bara man har regnr. och man kan också få ett sms med ägaruppgifter men där saknas det en sak som det skulle vara bra att få.....nämligen hur länge bilen varit registrerad på den ägaren vilket kan vara en nog så viktig upplysning speciellt om man köper bilen privat
Om ni använder länken jag skrev i ett tidigare inlägg och har
tillgång till fax så får ni med de tre senaste ägarna.
Detta med namn, adress, inköpsdatum och försäljningsdatum.
Då är det ganska lätt att ringa och kolla bakgrund som
hur långt den gått i deras ägo, service vanlig skötsel osv.
Folk brukar vara mycket vänliga och svara på frågor när man ringer
och vill ha info om deras före detta bilar.
Användarvisningsbild
av Brainy
T.B skrev:
vetten skrev:På vv-sida kan man ju kolla lite uppgifter om bilen bara man har regnr. och man kan också få ett sms med ägaruppgifter men där saknas det en sak som det skulle vara bra att få.....nämligen hur länge bilen varit registrerad på den ägaren vilket kan vara en nog så viktig upplysning speciellt om man köper bilen privat
Om ni använder länken jag skrev i ett tidigare inlägg och har
tillgång till fax så får ni med de tre senaste ägarna.
Detta med namn, adress, inköpsdatum och försäljningsdatum.
Då är det ganska lätt att ringa och kolla bakgrund som
hur långt den gått i deras ägo, service vanlig skötsel osv.
Folk brukar vara mycket vänliga och svara på frågor när man ringer
och vill ha info om deras före detta bilar.
Hur gör jag om jag vill ha fler än de 3?

/Anders
av S60AWD2.5T
Kontaktar VV via brev eller telefon.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Tjenare

Hur går det för dig Jimmy? Har nån update till oss?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]