- fre 12 dec 2008, 19:59
Dock har man ett gemensamt bolag för vård av själva varumärket Volvo, där möjligen man skjuter till mera pengar om det går åt skogen. I det bolaget ligger även en del gemensamma sponsorprojekt som genererar pengar om jag fattat det rätt..Och dem värnar man väl om antar jag..
/Thomas
Men Volvo Group har i media gått ut och sagt att de är beredda att gå in och stötta Volvo Cars ekonomiskt (för att rädda varumärket) ifall deras moderbolag Ford skulle gå i konkurs. Så visst finns det samband. Och visst hör de ihop. Även om det är helt olika ägare och bolag.Det där var en ren felsägning eller feluppfattning beroende på vem man lyssnar på, klart är att det inte finns någon sådan förpliktelse eller löfte. Det framgick väl ganska tydligt ganska snart efter det kom i pressen... Hur det blir om den dagen kommer får vi väl se.
Dock har man ett gemensamt bolag för vård av själva varumärket Volvo, där möjligen man skjuter till mera pengar om det går åt skogen. I det bolaget ligger även en del gemensamma sponsorprojekt som genererar pengar om jag fattat det rätt..Och dem värnar man väl om antar jag..
/Thomas
Insert punchline here !_____________________________