Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Slump att jag sitter och läser denna tråd och min mobil börjar ringa och det är en kompis som undrar om jag har någon kartong som hon kan skicka in sin acer-laptop på lagning i? :lol: :lol: :lol:

Tydligen cd-enheten som lagt av så de har över telefon lovat att de ska byta ut enheten och att det kommer ta 1-2 veckor så hon passar på att skicka in den när hon ändå ska på semester. Återstår väl att se om hon fått den när hon kommer hem och om den fungerar.

/Anders
Användarvisningsbild
av elmuppo
Idag fick jag tillbaka datorn.

I butiken hade de provat den. Den hade stått igång
i 2 timmar och funkat.

Kanon,. Tog med den hem, funkade jättebra.
Tills jag började använda den, installerade MSN och
Adobe Reader.

Häng.

Stängde av sig.

Startade inte.

MEN! Denna gången så har även windows registreat felet i
sin logbok. Läs och skriv fel på hårdisk. Läs och skriv fel mot
RAM minne.

Så imorgon får jag åka tillbaka med datorn och kräva
pengar tillbaka. Nu går jag nån annanstans.
Användarvisningsbild
av Ramon
Jag kan rekommendera HP's nya laptops, riktigt snygga och bra prestanda för rätt pris. De har grym support också, via telefon, mail etc. eller deras 24/7 chattsupport (på engelska).
Användarvisningsbild
av Brainy
Tyvärr är ju bara chattsupporten för nordamerikanska användare som jag så vänligt blev upplyst om när jag försökte använda den senast trots att jag klickat i sverige på supportsidan...

mvh
Anders
av Daddan
De bästa (men lite dyrare (IBM jätteyr)) bärbara datorerna är:
IBM.
Toshiba.

Jag har en HP från jobbet som efter mindre än ett år:
Ofta hänger sig.
Tangenterna glappar.
DVD enheten är trasig.
Nätverkskabelkontakten är glapp.

Lycka till!
Användarvisningsbild
av Ramon
Brainded skrev:Tyvärr är ju bara chattsupporten för nordamerikanska användare som jag så vänligt blev upplyst om när jag försökte använda den senast trots att jag klickat i sverige på supportsidan...

mvh
Anders
Det är möjligt att detta har ändrat sig då, för jag har chattat med dem ett flertal gånger sen jag köpte min. Dels ang. räddninsskiva och partition sen ang. en lösning på ett problem jag kom på som de borde lägga in i deras faq.

Daddan: Klart det finns mindre bra modeller av varje märke, förutom måndagsex. Sen så har det även betydelse hur mycket datorn kostar ibland också. Man brukar få vad man betalar för. Du kan ju oturligt nog ha råkat ut för ett måndagsex :(

En inflikning: IBM's burkar går numer under namnet Lenovo.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Nu ska jag få pengarna tillbaka sas det iaf,
jag kunde ju genom mina loggar peka ut felen.

Så på onsdag ska det tydligen sättas in kontanter på
mitt konto. Och då blir det nog en dyrare DELL, har en i jobbeet
som jag är grymt nöjd med.

Eller så tar jag pengarna och köper knark och hävdar sen att
allt är acers fel och får fett med pengar.

eh ja.
av Cicaro
Jag köpte en HP efter att min acer travelmate gick totalsönder pga ett fal på ca 2 dm när min axelrem på väskan gick av när jag lyfte den, delanra till acern skulle kosta 8900(skärmen paj, hårdisken rasat, nätagget brunnit,tangentbordet knäckt, moderkortet knäckt, ramminne brunnit likaså processor och sen kncäkt chassi) exklusive arbete och mitt försäkringsbolag valde att lösa in denna, har nu en HP vilket är det bästa datorköp jag gjort... Den verkar odödlig...
av Daddan
Tur att min arbetsgivare äger detta måndagsex...
ka kräva en dockningsbar IBM/lenovo eftersom HP saknar docka.
Eller så byer jag arbetsgivare ;)

Nej s illa är det inte. Men som ni märker är tangenterna kass! Blir fel jämt.
Tror ni den håller för ett fall från ett skrivbord? har man ingen dator gr det nog riktigt nabbt för dem att ordna fram en ny!

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]