Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
lennarte skrev:Elräkningen för november var drygt det dubbla (3100 kr) mot oktober (c:a 1400 kr) 😱😱😱
F-n vad det gör när solen lyser med sin frånvaro.(😯🫢🤔???) Ändå eldar vi i kakelugnen hela tiden. Nu vänder det snart så vi går mot ljusare tider. Får även hem 2 m² huggen ved i mellandagarna. 1200 kr/m². Så klarar vi oss en månad till.
Mer än dubbelt för mig. Men jag har inte eldat i braskaminen. Styrt köp och sälj av el ganska perfekt, samt då även egen användning när elen varit som dyrast. Jag har inga stödtjänster!

Oktober kostnad till V-Fall (elhandel) 50kr, Ystad Energi 385kr + fast avgift 508kr Totalt för oktober 943kr.
Nov. kostnad till V-Fall (elhandel) 925kr, Ystad Energi 792kr + fast avgift 492kr Totalt för november 2209kr.

Det var meningen att jag skulle tilläggsisolera på vinden nu i höstas (har under sommaren städat ut all "skit" som låg där uppe). Nu kom livet emellan så det fick högsta prioritet. Ska få besked på hur operationen gick i början av januari. Sen får vi se vad som händer...
  • 1
  • 281
  • 282
  • 283
  • 284
  • 285

VoC anno 1970 🤡

Det var krängningshämmarbussningarna som[…]

Hej, Jag har ett dovt slamrande ljud från h&[…]

740 som inte går korekt

Hej, min Volvo 740 beter sig jätte skumt n&au[…]