Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av SEpaket
Telenors kundservice är jag inte överdrivet förtjust i, deras prisplan gör dock att jag stannar. Teorin är ju också att alla är lika onda.

Droppen var när en kille på supporten lät otrevlig på så vis att det lät som om jag ringde och störde honom i århundradets fotbollsmatch ungefär. Kort, dryg och otrevlig, således. Och så ville han idiotförklara mig. Mitt problem var att samtalen bröts mitt i och eftersom jag använde telefonen i tjänsten så kunde jag tappa kunder på den saken. Så därför hade man tidigare lovat mig, via en av hans kollegor, att jag skulle bli ekonomiskt ersatt var gång problemet uppstod. Men det hade den här mannen en lösning på. Han sade nämligen först och främst att det var min telefon (inköpt kontant och därmed ej Telenors ansvar) som det var fel på, vilket jag VET inte var fallet efter omfattande felsökning. Därtill hävdar han att han inte kan ersätta mig för problemet jag haft eftersom jag inte anmält att jag haft problemet. Varpå jag svarar att jag ringt till honom i syfte att anmäla felet. Varpå han upprepar sig gång på gång i allt otrevligare ordalag tills jag till slut höjer rösten lite (dock skrek jag naturligtvis inte) och ber honom höra upp och förklarar sedan för femte gången att jag anmäler problemet i den stunden och att jag knappast kan anmäla fel som inte uppstått ännu. Jag kan inte ringa och föranmäla vilka problem jag kommer ha i framtiden, då jag inte ha förmågan att se in i framtiden.Varpå han säger sig ha problem med min attityd (!) och att han inte skall behöva ta vad som helst (att vara otrevlig mot kunden och kränka densamme verkar dock vara hans rättighet). Jag förklarar då för honom lugnt och sansat att han inte borde uttala sig om trevlig ton eller attityd, för någon så otrevlig människa har jag aldrig tidigare talat med, varpå han gastar "Ha en bra dag" och slänger på luren. Deras kundombudsman valde sedan att ge honom en skarp varning och mig en hygglig kompensation, så jag tycker inte jag varit alltför otrevlig och oresonlig. Jag ville bara anmäla störningen, efterfråga en lösning på problemet samt begära den ersättning företaget avtalat med mig. Det är ingen anledning att vara otrevlig. Sedan dess undviker jag deras kundtjänst om jag kan.

Som referens skall nämnas att kundombudsmannen talade om att i deras loggar fanns gott om positiva ord om mitt uppförande som kund skrivet av andra jag talat med. Så jag vill gärna tro att jag inte är en otrevlig person.
av Viktorsjögren
Hallå!

Vill bara inflika att jag har jobbat på kundtjänst, inte för Telenor men Tele2 men misstänker att det är i princip samma sak och jag kan intyga att det är fullkomligt kaos, lekstuga och hymlande med uppenbara problem.

Dock så måste man säga till de anställdas försvar att det är en fruktansvärd arbetsmiljö med orimliga krav från ledning och ofta orimliga krav från kunder. Värst av allt var samtal från söner och döttrar som ringe pga. att någon idiot försäljare hade sålt på deras dementa mamma/pappa ett sjukligt dyrt abonnemang som nu inte gick att avbryta, bara att glatt informera om att de får pröjsa 500 kr/månad i två år.
Som nyanställd tänker man självklart att det går att göra något åt saken men när man tar upp saken med ledningen får man bara ett "nej, hon/han skrev under kontraktet". Inte konstigt att man blir lite avtrubbad. Så när man känner sig dåligt/orättvist behandlad av kundtjänst så är det troligen för att den anställda redan vet att det inte kommer gå att göra någonting och det finns ingen anledning att dra ut på det eller försöka linda in det.

Jag har själv haft mycket problem med Telenor och kan bara hålla med om att det är bäst att hålla sig borta från dem, men tro inte att de andra är bättre!
Användarvisningsbild
av Lazy
Byt till Telia har både privat/företagsabonnemang där sen 30år tillbaka, kanske inte är billigast men servicen och erbjudanden jag fått under åren har varit kanon. :)

Fick för två veckor sen en trådlös 4G router gratis om jag förlängde ett av mina abonnemang. :)
av SEpaket
Viktorsjögren skrev:Hallå!

Vill bara inflika att jag har jobbat på kundtjänst, inte för Telenor men Tele2 men misstänker att det är i princip samma sak och jag kan intyga att det är fullkomligt kaos, lekstuga och hymlande med uppenbara problem.

Dock så måste man säga till de anställdas försvar att det är en fruktansvärd arbetsmiljö med orimliga krav från ledning och ofta orimliga krav från kunder. Värst av allt var samtal från söner och döttrar som ringe pga. att någon idiot försäljare hade sålt på deras dementa mamma/pappa ett sjukligt dyrt abonnemang som nu inte gick att avbryta, bara att glatt informera om att de får pröjsa 500 kr/månad i två år.
Som nyanställd tänker man självklart att det går att göra något åt saken men när man tar upp saken med ledningen får man bara ett "nej, hon/han skrev under kontraktet". Inte konstigt att man blir lite avtrubbad. Så när man känner sig dåligt/orättvist behandlad av kundtjänst så är det troligen för att den anställda redan vet att det inte kommer gå att göra någonting och det finns ingen anledning att dra ut på det eller försöka linda in det.

Jag har själv haft mycket problem med Telenor och kan bara hålla med om att det är bäst att hålla sig borta från dem, men tro inte att de andra är bättre!
Fast i min berättelse ovan hade vi ett bindande avtal som sade att Telenor skulle ge mig kompensation varje gång jag upplevde sådana problem, således var det knappast en situation som var olöslig eller omöjliga krav från min sida. Jag vet att man har omänskliga krav på personalen på sådana ställen, men det finns ingen anledning att ta ut det över mig som kund när jag trevligt försöker beskriva problemet och informera om att jag haft problem samt utnyttja det avtal jag har med Telenor, vilket är deras skyldighet att leva upp till.

Tilläggas bör att jag är en mycket omtyckt kund i flera bolag som nästan aldrig stöter på några problem.
av blådåren
Har tröttnat på Telenor sedan länge och använder Telia .

Tele 2 kommer jag aldrig använda !!!.

Min far gick bort jan -08 och det blir en del jobb med att säga upp prenumerationer och abonnemang .
Telefonen Var tele 2 , ringde deras kundtjänst och meddelade att min far gått bort och att jag ville avsluta han abonnemang.
Får beskedet att det bara kunde göras skriftligt av abonnemangs-innehavaren :shock:
Förtydligar att min far är död och inte kan skriva på någon uppsägelse , får ånyo likatydande svar , fast med fler ord..
Ber då att få bli kopplad till en ansvarig och efter lite dividerande med den ansvarige så löser det sej till slut..
Någon ursäkt, eller förklaring till hur döda ska kunna skriva på uppsägningar får jag inte :roll:
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]