Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Även jag funderar på att pensionera min gamla Nokia och köpa en smartphone istället. :lol: En okej kamera och spotify står högt på önskelistan.
Jag har tittat lite på SE X10 Xperia. Bra eller anus?
av matzen10
Fluffen skrev:Även jag funderar på att pensionera min gamla Nokia och köpa en smartphone istället. :lol: En okej kamera och spotify står högt på önskelistan.
Jag har tittat lite på SE X10 Xperia. Bra eller anus?
Jo, den e helt ok. HTC Desire och Galaxy S är oxå bra telefoner som står i frontlinjen för Androiderna.
Själv rekommenderar jag HTC Desire eftersom jag har en sån. Kameran är OK och Spotify e ju inga problem. Batteritiden kunde dock vara bättre, men,men...

Vilket abonnemang hade du tänkt dig?

/Matz
Användarvisningsbild
av MrSimson
Jag köpte mig en HTC Wildfire i förra veckan. Måste säga att jag är riktigt nöjd med den hittills med tanke på det låga priset. pröjsade 2500:- för den och kan inte förstå vad den skulle sakna som dom dyrare androidtelefonerna har. Visst både desire och galaxy S har större skärmar o värre processorer men tycker ändå inte att varken min skärm är liten eller att den är långsam. Sen så finns det ju så sjukt mycket appar! Jag använder min telefon som dator ibland o surfar med, tycker det funkar riktigt bra!
Användarvisningsbild
av Fluffen
Är inget akut med att byta mobil så jag kan lätt vänta nån månad till så att man får den nya uppdaterade Xperian. :D
Abonemang vet jag inte än men har sneglat lite på telias "max25".
Ska absolut titta på dem ni har rekommenderat, kanske jag tittar på Iphone 4 också... :lol:
av Noodles
Är inte 1.6, avsaknaden av multitouch, och SEs seghet med uppdateringar ett problem är X10an trevlig.
Kameran funkar bra i dagsljus, i skymning eller vid dåligt ljus bilderna lätt gryniga.
Designen sticker ju ut lite jmf med många andra mobiler, om man gillar det eller ej är upp till betraktarens.. :)
Jag har haft en sen releasedagen, och den har inte hängt sig/kraschat en gång, flyter på bra, även om timescape/mediascape kan vara lite småsegt, men dessa kan man ju välja bort att använda.
Skärmen är stor och tydlig, touchen funkar bra.
Det medföljande bt-headsetet med inbyggd radio funkar bra.

Nån form av data-abonnemang är ett måste, för att en Android ska komma till sin rätt. :)
Och även om du köper en imorgon (rent hypotetiskt) så kan du uppdatera den själv samma dag som 2.1 finns tillgängligt via din PC eller ev. OTA (OverTheAir).
Användarvisningsbild
av Fluffen
Tack för synpunkterna och råden, är verkligen uppskattat. :-)-)
Jag är nog en av dem som tycker att den är väldigt snygg, roligt att den sticker ut lite jämfört mot de andra mobilerna.
Kan ju hända att jag sticker till teliabutiken och kikar lite på fredag... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av bjompa
Noodles skrev:.......... så kan du uppdatera den själv samma dag som 2.1 finns tillgängligt via din PC eller ev. OTA (OverTheAir).

Är de så? är de sant??
Användarvisningsbild
av Severin
Dags att sätta lite sprätt på denna tråd igen då jag har bytt lur igen, har snart haft den en vecka.

Samsung Galaxy S II

Bild

3G HSPA+ 21 Mbps (Download) / 5,76 Mbps (Upload)

SAR-värde 0,338 W/ kg

CPU CPU Arm Cortex A9 Dubbelkärnig processor

CPU Klockfrekvens 1.2 GHz

Design Formfaktor Full pekskärm (kapacativ)

Storlek Vikt 116 gram

Mått (HxBxD) 125,3 x 66,1 x 8,49 mm

Skärm Yttre Teknik Super AMOLED Plus

Upplösning 800 x 480 pixlar

Storlek 4,27"

Färgdjup 16 miljoner färger

Batteri Standard Kapacitet 1650 mAh

Kamera Kameraupplösning 8 megapixel

Digital / optisk zoom Digital zoom (x4)

Blixt Ja (Flash-LED)

Video Upplösning 1920 x 1080 pixlar

Bildfrekvens 30 bilder per sekund

Videouppspelning Ja (MPEG4 / H.263 / H.264 / WMV / DivX / Xvid / VC-1)

Camera(2ed) Kameraupplösning 2 megapixel

Musik & ljud Musikspelare Ja (MP3 / AAC / AAC+ / eAAC+ / WAV / WMA

DRM OMA DRM 1,0

Musikbibliotek Ja

FM-radio Ja

FM-radio med RDS Ja

Kontorsfunktioner Dokumentläsare Ja

Mobila utskrifter Ja (Bluetooth / WiFi Direct)

E-post Ja (Exchange ActiveSync / POP3 / IMAP / SMTP / SSL / TLS)

E-post lösning Gmail / Microsoft Exchange ActiveSync / Windows Live Hotmail / Yahoo! mail

vCard / vCalendar Ja

Chatt Ja (Google Talk / Windows Live Messenger / Yahoo Messenger)

Anslutningar Bluetooth v3.0+ (Hög hastighet)

Bluetooth-profiler GAP / SSP / SDAP / HSP / HFP / A2DP / SAP / OPP / PBAT / MAP / AVRCP / HID

USB 2.0 (Hög hastighet) / OTG (On-The-Go)

GPS-program Ja

Webbläsare Android webbläsare

SyncML(DS) Ja

SyncML(DM) Ja

WIFI Ja (802.11 a/b/g/n (2,4 GHz / 5 GHz), WiFi Direct)

Inbyggd GPS-modul Ja

TV-ut MHL (Mobile High-Definition Link)

Minne Inbyggt minne 16 GB

SMS-minne Dynamiskt minne

Poster i telefonboken Dynamiskt minne

Externt minne MicroSD (upp till 32 GB)

Röstigenkänning Ja

Ytterligare funktioner Mobile Tracker Ja

Extra egenskaper Extra egenskaper Social Hub, Music Hub, Readers Hub, Game Hub, TouchWiz

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]