Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

58 av 65 jag var ganska nöjjd med det!
Minns inte... var Kelloggs paketen Röd-vita?
Skolan låg i "flygledartornet" i Skärholmen och de hade Saab 900i som ven som faan så fort man gasade.
Men det var allt som var likt med flyg också.
Ööhhh, ingen aning.Mer än trettio år sedan jag tog körkort så jag har förstått att dagens stackars körkortselever tvingas genomgå de mest konstiga prov idag till en kostnad som är allt annat än acceptabel.Om det är sant vet jag inte för stunden men nuförtiden påstås det att man inte kan göra teoriprovet och uppkörningen samma dag.Ganska korkat när man vill ha besked på om man duger i trafiken eller ej så fort som möjligt.

Bild
av *pettson*
Kommer inte ihåg poängen men minns det var marginal, men kommer ihåg körbetyget. Man fick körbetyg uppdelat 1-5.
Betyg 2 krävdes för B kort. Betyg 3 eller högre krävdes för att ha möjlighet att senare ta taxi.
Uppsyningsmannen satt och kontrollerade varenda blick du hade. Jag fick körbetyg 5 med ett avdrag för att jag inte kikade tillräckligt mycket i min högra backspegel. Det decimerade det hela till körbetyg 4 istället. Sen fick man åka hem i baksätet på körskolebilen medans näste man körde upp. Halvvägs hem räckte han över listan o sa: Skriv på här. Sagt och gjort, vips satt man där med ett plastkort i handen och kunde köra så mycket bil man ville.. Det här var 11maj 1989. Bilen var en röd golf II. Bara för det måste jag leta fram dom där pappren ikväll. Vet att jag har dom kvar nånstans.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]