Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjompa
Cicaro skrev:
bjompa skrev: Ozonlagret har väl aldrig vart så tjockt som de är nu, -20 varje jävla dag.. "Växthuseffekten gör att de bara blir varmare å varmare." Kyss mej i arslet.
Nja, medeltemperaturen blir högre på jorden men här i norden får vi antagligen kallare då eftersom golfströmmen på grund av detta håller på att ändra riktning och då får vi samma klimat i sverige som de har i norra kanada, sibirien och grönland...

Jaja är de så de ligger till så är de väl bara att ösa på då innan de är helt försent å allt fryser till is :lol:
Användarvisningsbild
av vetten
Ja jag kör inte en soppaslukande V8 även om jag skulle villa det utan en väl begagnad Volvo 440 på vintern och en bättre begagnad 480 på sommaren (det är att andvända bilarna så länge som möjligt). Sorterat glas och burkar osv. men jag spar inte el för att ha det varmt och skönt inomhus på vintern, men eldar så mycket som möjligt med oskattad ved så jag slipper el kostnaden åtminstone då. Tror inte på klimathotet utan bara på att vi ska återvinna så mycket som möjligt av våra sopor eftersom vi ju slänger både det ena och det andra i "påsen"
Användarvisningsbild
av skovde
+ Fjärrvärme
+ Lågenergilampor till 95 %
+ Har aldrig nångot i stand-by läge
+ Uppladdningsbara batterier där det är möjligt
+ Ingen laddare sitter i när dom inte används
+ Vi sorterar alla sopor och matavfall. Kartonger, papper hårdplast,mjukplast,glas metall går vi iväg med till återvinningen. Matavfallet komposterar jag i varmkompost
+ Tvättar utan sköljmedel
+ Miljövänligt tvätt och diskmedel
+ Tar tillvara på regnvatten
+ Kör gräsklipparen på Aspen bensin
+ Handlar närodlat/närproducerat

- Har flyttat utanför stan och tvingas åka bil till jobbet/dagis

det jag kommer på nu..

/Robert
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Alkylat i 4-taktstrimmern.
Värmepump.
Vedeldning.
Både jag+sambo går/cyklar till/från jobbet.
Barnen går/åker buss till/från skola.
Returpapper/glas i container.
Kör mina grovsopor själv till station och sorterar där (inte så miljövänligt att köra själv, men har bara 3km dit).

Är på gång att byta till energisnåla 3-glasfönster iaf på övervåningen där dom är som sämst.

Ptja alltid nått :) .
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]