Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Fred
Det var väl väldigt vad detta var känsligt då! Låt mig välja hur jag vill göra på forumet så blir allt väldigt bra för alla! Testa funktionen så får ni se att det inte är så dramatiskt, använd gärna mig som försöksperson. Det är väldigt enkelt och man kan när som helst häva blockeringen.

Jag är jättenöjd med att funktionen finns och jag känner inte att jag missar någonting! :D
Användarvisningsbild
av vetten
KKR skrev:Jag tycker att det är tråkigt att man retar upp sig på personer så till den milda grad att man överväger att sluta läsa och deltaga på ett forum, som man annars tycker är bra. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att spärra någon, jag är för nyfiken av mig. Jag skulle undra när nästa "groda" från personen skulle komma. Mitt råd till alla: Var kvar på forumet och debattera och avfärda personer som har fel.

Måste hålla med där :mrgreen:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Att man kan ha olika åsikter ser jag som bra, men sen finns det som sagt dom som tror sig veta bäst. sådana har jag hamnat i heta diskussioner med. Och när man till sist har kommit till kritan så har dom erkänt att dom betett sig dumt åt och att det jag som motpart sagt har kunnat styrkas i annan fakta.

Ja jag anser att Vänner och Ovänner funktionen på detta forum är nödvändig.

Detta gäller inte bara här på jagrullar.se utan även på en del andra forum som jag huserar på.

Har du och en annan person problem att komma överens, så kan ni ta det i ett PM. För en sak jag irriterar mig på är när någon skriver(person A) något vettigt och en annan person(Person B) dumförklarar A då är det en ond cirkel som börjar och detta kommer inte bara drabba A o B utan även C-Ö.

(PO)
Sen en helt annan sak som inte har med diskussionen att gör
Vad anser ni om dagens datum Fredag den 13:e?
av matzen10
Det är självklart att man på användarnivå ska kunna spärra en användares inlägg..! Det är väl för tusan ett individuellt val som ingen annan har med att göra. JAG väljer själv vad/vems inlägg JAG vill läsa. Eller önskar blocka.
Den funktionen finns på de allra flesta forum vad jag vet.

Samma om vilket stylesheet (utseende) man vill använda på sidan.

Sorry men jag får lite kommunistvibbar när någon inte ska tillåtas ha valfrihet i en dylik fråga.
Vetten: Du var ju emot censur skriver du. Men du vill censurera bort rätten till valfrihet?!? Och därtill ha mage att undra om inte användaren borde sluta hänga här!! Hoppas att du bara har en mindre bra dag idag för jag har då aldrig sett dig skriva så illa förr.. :cry:

Ett praktexempel på en forumist som hängde här (ett kortare tag) hade nicket E5*A*G. Den skrev mycken skit i var och varannan tråd som flera av oss inte ville ta del av. Då e de praktiskt med en blockfunktion.

//M10
av Fred
Tack Matzen! Äntligen någon som har samma åsikt som jag...jag började känna mig lite apart och kanske att jag inte passar på detta forum... :roll:
Användarvisningsbild
av vetten
"Vetten: Du var ju emot censur skriver du. Men du vill censurera bort rätten till valfrihet?!? Och därtill ha mage att undra om inte användaren borde sluta hänga här!! Hoppas att du bara har en mindre bra dag idag för jag har då aldrig sett dig skriva så illa förr.. "

Ja kanske du tycker att jag skrev illa, men!!! Om någon har klagat på dåliga inlägg så är nog jag en av dom. Men jag har alltid stått upp för mitt tyckande och satt emot när det har varit nån som jag tyckt varit lite fel ute. Nej!!! Inte censurera bort någons rätt att tycka vad han vill. Men det är ALLTID fritt att läsa eller inte läsa, så det är bara att välja :-O) och om man inte orkar med det så gäller ju som vanligt att låta bli att läsa. Men som jag höll med ett annat inlägg här så är jag också för nyfiken på vad andra skriver och om jag tycker dom har fel, ja då käftar jag emot. Det har jag ALLTID gjort :mrgreen:
Jag tycker själv att detta forum sen jag hittade det för några år sen, bara har blivit bättre och bättre, ja till ockmed så att jag ibland kan tycka att vissa som jag tyckte svarade skit fån början har bättrat sej och blivit mer seriösa och det är väl ändå ditåt vi strävar :mrgreen:

Det här är garanterat Sveriges bästa Volvoforum och dessutom inte ogint mot andra frågor som handlar om andra bilmärken än Volvo, utan många får jättebra svar även på dessa frågor fast det är klart att svaren kan ibland innehålla en del pikar osv. men det är sånt man får ta.

Själv älskar jag detta forum och alla andra åsikter som kommer upp här, som nu t.ex.

Seriöst ?:-/ JA :-)-)

För övrigt har jag haft en bra dag idag trots att det är fredagen den 13:onde.

Och ALLA passar och har naturligtvis rätt att tycka och om han vill spärra vissa användare och det även om jag tycker det är fegt ??:-/

Sen väljer man ju alltid om man vill hänga kvar här ändå :-)-)
av Fred
...men vad är skillnaden att låta forumet dölja inlägget från en viss användare mot att försöka "hoppa över" det med ögonen...? Bara för att du är nyfiken betyder väl inte det att det är fel, eller fegt som du uttrycker det, av andra att inte vara det? Jag förstår inte din logik riktigt... :roll:

Förövrigt älskar jag också detta forum och håller med om att det är Sveriges bästa volvoforum, bättre än svxc i många aspekter. Dock finns det en medlem som jag inte orkar med, som jag slagit pannan blodig mot i flera trådar eftersom jag tycker hans stil är förkastlig mot mindre kunniga användare. Filtret döljer dennes inlägg så jag slipper irritera mig och kan fokusera på ämnet istället.
Användarvisningsbild
av vetten
Kan kanske förstå vem du menar :-O) Men för mej är ALLA VÄLKOMNA här :-DD
av Fred
Jamen jag har väl aldrig sagt att någon inte är välkommen?! Jag tror du har missuppfattat funktionen fullständigt! Allt det handlar om är att JAG, och bara jag, slipper se medlemmens inlägg...alla andra, som inte valt att blockera denne, och medlemmen själv märker ju ingenting av detta!

Jag har inte rapporterat medlemmen till moderatorer, jag har inte ens nämnt medlemmen för moderatorer eftersom denne inte bryter mot några forumregler (vad jag vet) och jag tror på full yttrandefrihet på forumet inom forumets regler.
Användarvisningsbild
av vetten
Det är klart upp till dej att ta bort alla du inte vill se trådar och svar ifrån, tycker själv bara att det verkar tråkigt ?:-/
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]