- mån 28 apr 2008, 22:53
Det sägs ju att pennan är mäktigare än svärdet, men då har vi snart en slaktad generation!!
//David
MathiasS skrev:Jag tror knappast att skolan generellt kan hållas ansvarig för att folk skriver dåligt......Är det inte där man får lära sej att läsa och skriva? När jag gick i skolan var man ju tvungen att kunna skriva med "fin" skrivstil!! Och nej, jag är inte pensionär...fasen...inte ens trettio fyllda (hade dock en lärarinna av den "gamla skolan")!! Men jag håller med trådskaparen om att språkbruket barkat helt käpprätt åt fanders! Dialekter hör hemma i tal, inte i skrift och visst att man kan använda förkortningar i sms. Men innan man kan nyttja förkortningar måste man ju kunna klara av att behärska språket fullt ut! Jag må vara kontroversiell, men nog har det blivit en folksjukdom att vara dyslektiker?? Näe...det är för stora klasser och för dålig diciplin. Hörde på radion idag att Lärarnas Riksförbund gjort en undersökning som visade att en femtedel av lärarna är rädda när de går till skolan pga hot och våldsamheter!! Vart fan är världen på väg! (ursäkta franskan!!) Tro fan att de kan lära ungarna något när lärarna i själva verket är livrädda för dem!!
Det sägs ju att pennan är mäktigare än svärdet, men då har vi snart en slaktad generation!!
//David