Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
är det inte bättre ni går över till SAAB forumet :evil: :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
evozz skrev:Vettja hur länge dom där P6000 hade hållit på denna Saab:

http://www.garaget.org/video/v1bjohjckyzr

:D

Skaplig sleeper!
Ptja, efter att ha sett den där i action live så kan jag säga att det är mer än däck den nöter ;)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
Brainded skrev:
evozz skrev:Vettja hur länge dom där P6000 hade hållit på denna Saab:

http://www.garaget.org/video/v1bjohjckyzr

:D

Skaplig sleeper!
Ptja, efter att ha sett den där i action live så kan jag säga att det är mer än däck den nöter ;)

mvh
Anders
vxl-låda kanske du menar :wink: . Den svaga länken på Saabar med mycket mos i maskin :roll:
Användarvisningsbild
av pv!
A80TD skrev:
matzen10 skrev: Inte bullrigt i klass med Michelin Energy men nästan, tycker jag.
??
Är det inte de som brukar få bra betyg för ljudnivå och komfort i testerna?

Jag måste köpa nya till sommaren och de var en de mod. jag funderade på.

Michelin Energy är ett tyst och komfortabelt däck enligt mig. Känns dessutom mycket säkert i höga hastigheter. Ett lugnt däck.
Just nu sitter det på sommarfälgarna Continental Premium Contact.
Continentaldäcken upplever jag som mycket säkra vid regnkörning. Tar undan vatten väldigt bra även vid stora vattenmängder. Något "fastare i hullet" än Michelin. Komfortronden går nog till Michelin. Även om inte Conti gör bort sig på något vis.
Två mycket goda däck helt enkelt.

Edit: gäller dimensionen 195/65 R15. Är originalnisse och kan svårligen se mig själv inhandla 17"are till denna vagn.
Skräpkorg (original) monterad and that is it.
P6000 satt original på en del V70 för några år sen. Kul att anmärka på mönsterdjup vid första servicen...
Ja, milkostnad och komfort får nog gå före utseende på min bil med tanke på jobbpendlingen och våra bitvis dåliga vägar.
Jag har 205/55-16 pga frambromsarna men skulle ev kunna tänka mig 205/60 i stället. Det beror lite på vad det finns att välja på i de olika dimensionerna, förstås.
Användarvisningsbild
av eccy243
jbl skrev:Det är väl P6000 dom heter dom dära. Gillar dom inte alls. STR jag hade var ett mycket bättre val till min XC 70.

Åker nu på nya Nokia Hakka V och dessa verkar slitas fort trots hjulinställning och rätt lufttryck. Nä STR däckena ifrån Pirelli blir det nästa gång.
Och jag åkte på nya Hakka V förra sommaren och är helnöjd... Både bränsleekonomi och komfort. 8)

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]